Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg litt? Legging av baby...

Anbefalte innlegg

Sønnen min er 9 mnd nå og han har enda aldri sovet gjennom en hel natt. Vet det er normalt og det er ikke det jeg sliter mest med. Det jeg sliter mest med er å få han til å sove i det hele tatt. Både dag og kveld er et mareritt og har vært det siden starten av. Da han var mindre måtte han bysses på i en evighet før hans sloknet. Da hadde han kolikk. Nå liker han derimot ikke å bli bysset i søvn, men sovner kun i vognen om jeg triller den frem og tilbake, det kan ta timer. Etterpå flytter jeg han til sengen sin.

Jeg har prøvd alt for å få han til å sovne i egen seng, han er jo blitt så stor nå. Jeg har prøvd å lese bok, stryke på han, synge til han. Har også prøvd å sitte på en stol ved siden av sengen hans og synge mens han gråter fra seg. De fleste babyer jeg vet om roer seg etterhvert da, om det så går noen timer, så roer de seg hvertfall. Min bare gråter og gråter helt til han nærmest får anfall der han ligger i sengen med en utrolig sår og sliten gråt og rister med øynene lukket. Og han er så trøtt, han prøver å reise seg opp med detter sammen og blir liggende og gråte på magen. Det er så trist å se på :/ Så ender det alltid opp med vognen til slutt likevel.

På dagen sover han mellom 1-1,5 timer og på natta sover han 9 timer. Tror ikke han sover for mye på dagen heller for han er kjempetrøtt når det er leggetid. Da er det som regel gått 5 timer siden sist daglur. Har også prøvd å legge han tidligere men da er han altfor våken til å sove. Kan noen hjelpe meg og gi meg noen gode råd og tips?

Fortsetter under...

da vår sønn var rundt den alderen lot vi han ligge i sin egen seng og være sint og gråte, men jeg satt ved siden av sengen snakket til han, sang osv.

etter hvert etter noen dagen la vi han i sin seng, var ikke fornøyd, men vi sa til han at mamma og pappa sitter i stua og er ikke langt borte.

vi kommer og ser til deg ofte.

vi gikk inn til han vert 10 min og var der til han roet seg. sa det samme omigjen. neste dag gikk det fint.

han forstod at vi ikke gikk fra han og at vi kom til han når han ble lei seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...