Gå til innhold

Trenger litt hjelp her av dere erfarne flaskemammaer...

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt å gi flaske i tillegg til pupp da jenta mi på 5 uker ikke er fornøyd med bare pupp.

Tenker det kan være lettvint å ha med ferdig blandet mme når vi er ute på ting. Men, MÅ den ferdig blandede mme varmes? Eller kan så små bebiser drikke den romtemperert bare?

Fortsetter under...

Dersom barnet vil ha den romtemperert, er det ikke noe i vegen for å gi det.

Jeg ser to grunner til å varme den: den ene er at når du delammer kan det være greit at flaskematinga er så lik amminga som mulig, feks. med samme temperatur på melka. Den andre er at når melka er kroppstemperert så bruker ikke barnet energi på å varme den opp (den blir jo kroppstemperert i magen uansett). Dersom du har et veldig lite/prematurt barn som legger dårlig på seg er det dum bruk av energi selv om det ikke er MYE energi som går med til oppvarminga. (Det gjelder neppe ditt barn, men jeg nevner det likevel.)

Jeg tror jeg ville ha varma melka pga delamminga.

prøv deg frem. Ingenting i veien for at den kan drikke den romtemperert så lenge du har sterile flasker. men det er som hun sier over her at når du delammer, så er det noe med å gjøre litt likt. Jeg ville gitt romtemperert dersom babyen likte det slik når jeg var steder uten mikro, og brukt mikro dersom det var mulighet for det de andre gangene. Min baby er ikke særlig nøye på om han får det sånn eller sånn etc. Andre babyer er kanskje det. Det er med flaskemating som med amming, prøv dere frem og se hva som fungerer for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...