Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Torø?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syns å huske det navnet fra biografien om Tor Jonsson, at flere av formødrene hans het det? Han var født i Gudbrandsdalen.

De fleste vil nok ikke forstå noe av dette navnet, men hvis det er kjent i fylket er det vel ikke noe galt.

Annonse

Jeg liker navnet, men pga at et er så uvanlig og at mange ikke oppfatter det som et jentenavn synes jeg det passer best som del av et dobbeltnavn. Da er det problemet løst.

Spessielt som navn nr 2 synes jeg det virker jordnært og viser at dette er en person med dype røtter og en fammilie som vet hvor den kommer fra.

Tenkte automatisk det var en øy i Danmark. Da jeg forsto det var et navn trodde jeg det var en variant av Tore, altså guttenavn. Men kan hende det vokser på en, og at man liker det om man bare blir kjent med en som heter det. Litt rart blir det jo på engelsk også, om man skal bry seg om sånnt. Men egentlig er jeg kjempeglad i uvanlige navn. :)

Annonse

Vel, siden du spør om hva vi syns, så liker jeg det ikke. Syntes også det høres ut som guttenavn, men hvis det har røtter der dere bor så blir det kanskje ikke problem. Iallefall ikke mens barnet bor i det området :) og en ting til, ble jo litt nysgjerrig på hva det første navnet skal være, sliter med å finne et passende navn forran Torø altså...

Men må si at som navn nummer to så blir det kanskje lettere å vite at det er ei jente iallefall, og navnet vokser jo på dem som bærer det :) når lille blir født, og folk blir vant til det så er det iiiiiingen som bryr seg om de har hørt det før :) liker dere det, så bruker dere det !

Tusen takk for meningene deres!

Veldig klar over at det er et meget spesielt navn, og det er kanskje litt for spesielt og uvanlig. Men er somsagt 30 personer i Norge som har dette navnet, men det er nok ikke så veldig vanlig i dette området, selv om opprinnelsen er herfra.

Ville sjekke ut litt hvordan folk reagerer når de hører navnet.

Takk for alle svar! Hilsen HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...