Gå til innhold

Pappaen prioriterer skuffende lite tid på vår baby

Anbefalte innlegg

Jenta vår er nå 6 uker. Pappaen har prioritert ting som å jobbe med hus/hage, istedenfor å tilbringe tid med vår lille datter, og å bli kjent med henne. Hun er hans først (min andre). Jeg er skuffet for jeg hadde sett for meg at han skulle synes at dette her var så stort, og at hans følelser for henne skulle være enorme. Så for meg at han skulle bli den typen som ikke kunne ta øynene vekk fra henne.

Dersom jeg gir beskjed at "Nå kommer du inn å passer vesla sånn at jeg får gå å handle", så er det aldri problem. Han kommer og tar seg av henne, bytter til og med bleie, snakker til henne og koser. Men han kommer aldri på eget initiativ (altså for at han har lyst), og han går fort lei, og gir henne til meg med en gang jeg er kommet inn døra.

Er dette noe som kommer til å bli bedre?

Altså når hun begynner å gi mer respons o.l?

Syns det er synd når det er slik.

Fortsetter under...

tror slett ikke dette er så uvanlig. Her i huset er barnefar ikke særlig interessert under graviditeten, kjenner ikke gjerne på magen etter spark eller slikt, og synes ultralyd er bare sånn passe interessant. Ved førstemann var han ikke veldig oppslukt av babyen, og gikk fort lei akkurat som du beskriver. Han vegret seg ikke for å ta seg av baby når det var nødvendig, men helt tydelig at han ikke var helt forgapt døgnet rundt slik jeg var. Ettersom førstemann ble større, endret alt seg. Han er minst like opptatt av å tilbringe tid sammen med ham og gjøre ting med ham som jeg er, og er helt solgt. Kunne ikke bedt om en bedre pappa. Forventer vel det samme med neste, og det er egentlig greit. Går seg til etter hvert, trenger bare litt mer tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...