Gå til innhold

Flere som har baby på rundt 4mnd som får tenner nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo selvfølgelig super forkjølet i tillegg og nå går jeg snart på veggen. Lillegut har holdt det gående i hele natt og nå på morgenen. Endelig så sovnet han (sikkert pga utmattelse) men deilig var det. Mannen min er heller ikke hjemme før om 3 uker, så syns virkelig synd på både han og meg her:(

Dette er den andre tanna. Den første kom for en uke siden. Da var det ikke like mye leven, men han var fortsatt urolig og sutrete. Men han har jo holdt det gående siden da og til tann nr to spratt opp i natt.

Hadde dette vært èn natt, hadde jeg absolutt ikke klagd, men det har jo gått greit i ett i en hel uke og jeg er dårlig med feber å hele pakka! Så ekstra slitsomt med andre ord.

Vi har prøvd bitering, dentanox, tannbørsten, byssing +++ men ingenting hjelper. Lever i håpet om at det er bra med mammakos og at det kunne vært værre. Stakars lille. Hvis ingenting hjelper, og han er særdeles plaget med dette, kan man gi en paracet?? Han fikk det en gang når han lå på sykehuset pga feber. Men da var det ikke jeg som bestemte. Så jeg har aldri gitt han det før.

Håper noen har noen tips og triks :)

Hilsen en uuutslitt mamma!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er så plaget som du beskriver her, så hadde jeg ikke gått av veien for en paracet, nei. Det er jo ikke sånn at du gir paracet i hytt og vær, så det er ingen grunn til å få dårlig samvittighet for det. Tror nok både ungen og du får en bedre natt!

Skrevet

Helt enig,gi paracet!Det har jeg gjort med de 2 eldste da de hadde mye vondt og ingen av oss fikk søvn osv.

Men anbefaler mixtur da det virker raskere og en vet hva barnet får i seg!

På minsten kom plutselig 2 tenner på likt 1 uke før han ble 4 mnd, og det gikk heldigvis helt smertefritt :)

Skrevet

Jeg ringte legevakta og de sa jeg ikke skulle gi paracet. Men nå har han endelig sovnet, så håper veldig at jeg får sove denne natta hvertfall :)

Men tuuusen takk for svar!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...