Gå til innhold

Er gravid - hva gjøre med hesten min?!

Anbefalte innlegg

Det var det første jeg tenkte på når jeg sto med en positiv graviditetstest i hånden. Grunnen til at jeg tenkte på det, er at jeg var veldig slapp/svimmel og hadde en del bekkenplager i forrige svangerskap.

Har en fjording på 7 år, som er som en 3/4 åring i hodet, pga at han er så uerfaren, har jobbet en del med han, så framgangen er kjempestor.

Mine alternativer er å beholde han, bruke han så mye som jeg klarer, og la min datter på snart 9 år, bruke han mye mer enn hun gjør nå. Noe som blir enklere når vi får ridebane i løpet av denne mnd.

Alternativ 2 er å sette han bort på fôr, blir da helfôr, og ønsker da ikke ha han så langt unna, da jeg vil følge litt med på utviklingen osv.

Alternativ 3 er å selge han.

Huff...vanskelig dette synes jeg, men føler også at jeg tar problemene på forhånd, ettersom formen er helt fin nå.

Fortsetter under...

Markedet for salg av hest er elendig for tiden, og å få solgt en 7åring som etter det jeg skjønner ikke kan så mye er egentlig bare tapsprosjekt. Hesten er nok mer verdt for deg enn det du kan få for den i penger er jeg redd.

Ville satt den vekk på fôr eller latt den stå der du har den og trent den når du orker, og ellers dauer den ikke av å få fri til ungen er ute. Bare pass på at du ikke kjører i den så mye mat at den triller til slutt ;)

Hei!

Har et innlegg om hest og graviditet under 1. trimester. :-)

Jeg er helt enig i at du sannsynligvis ikke får noe særlig igjen hvis du selger, har faktisk hørt at de gir bort fjordhest-føll, så...

Hvis han er så unghest i hodet hadde jeg ikke satt ham ut på fôr. Det er utrolig vanskelig å finne en god fôrrytter, som klarer å håndtere slike ting. Spesiellt nå når hestemarkede er som det er. Det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Nå har du jo fått fremgang med ham, og da er det så surt å få alt ødelagt av noen som ikke var så flink som de først sa. Fjordinger er glupe, og plukke vekk uvaner osv etterpå er ikke gøy.

Hvis han nå faktisk funker med den datter på 9 og du snart får ridebane høres det jo helt topp ut. Du kan jo longere og tømkjøre osv innimellom, for å holde ham litt i ørene. Siden han ikke skal gå så mye er det jo heller ikke dyrt å fôr ham til du har født og kan ri ham selv igjen.

Nei, behold ham.

Lykke til med graviditeten! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...