Gå til innhold

Hode pine i svangerskapet. hjelp meg

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er førstegangs gravid i uke 31 +4

og har hatt hodepine sia søndag kveld.

jeg har tatt to pinex sia søndag men

har fortsatt vondt i hode, uansett

hvor mye jeg sover,slapper av eller spiser.

Jeg har lest at dette kan være tegn på

alvorlig svangerskaps forgiftning..

Er dette farlig og bør jeg kontakte føden??

Hilsen førstegangs gravid 20 åring

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143290369-hode-pine-i-svangerskapet-hjelp-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hodepine er IKKE tegn på ALVORLIG svangerskapsforgiftning.

pannehodepine kan være et tegn på høyt BT. Og veldig høyt BT kan, sammen med flere andre symptomer, være tegn på begynnende svangerskapsforgiftning.

Ta kontakt med lege for å få målt BT.

Jeg har hatt svangerskapsforgiftning 3 ganger. pannehodepine kan være tegn på høyt BT, men er sjelden tegn på alvorlig svangerskapforgiftning. ved alvorlig svangerskapsforgiftning, er det mer enn ordinær hodepine altså!

Men vil du ha sjekket det, så kontakter du lege. det er fullt mulig å få kontakt med lege selv om det er helligdag. Både legevakt og føden er åpen!

*hodepine

*førstegangsgravid

*siden

*svangerskapsforgiftning

*20-åring

Du har helt sikkert ikke svangerskapsforgiftning, men hvis du er bekymret kan du kontakte legen. Du får selvsagt tak i legen på en helligdag (selv om du påstår at du ikke gjør det), det eksisterer nemlig noe som heter legevakt. Du har kanskje hørt om det før?

Annonse

Da vil jeg tippe du har sovet litt dårlig og hodepinen kommer fra stiv nakke. Prøv ¨tøy ut og få kjæresten til å masere nakken.

Er du redd for svangerskapsforgiftning så er det pannehodepine med synsforstyrrelser som er et tegn.

Men er du fryktelig redd så ta en telefon til føden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...