BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 2. juni 2011 #1 Skrevet 2. juni 2011 Hvordan har dere dekorert? Farge, veggpynt, gjenstander, gardiner..... Trenger litt tips. Har liksom ikke pynta noe enda. Veggene er hvite, saa jeg kan jo gjoere saa mangt, men trenger inspirasjon. Vi faar gutt.
mamma05mamma11 Skrevet 2. juni 2011 #2 Skrevet 2. juni 2011 Hei. Jeg har ikke gjort det klart enda ( det kan jo brått dukke opp en jente;)) men jeg har en plan. Jeg har kjøpt en helt matt marineblå tapet som jeg skal ha på den lengste veggen i rommet, resten skal males i fabrikkgrå ( den virker lys gråblå på veggen). Møblene er helt hvite. Gardinene rutete i lyseblått/svak lime og marine (kjøpt på kid), gulvet lys eik. Tenkte også jeg skulle bruke en del kurv i rommet. Og jeg har kjøpt noen treknagger med hvite stjerner. Tenkte kanskje jeg skulle prøve å få tak i noen trekasser som jeg maler lys lime (farge empire) Som du skjønner, en veldig klassisk stil!
trippeltopp Skrevet 2. juni 2011 #3 Skrevet 2. juni 2011 Vi har lagt oss på blått og hvitt som basisfarger på barnerommet (dvs. vegger er lyseblå, lister og tak er hvitt). Men i og med at det tross alt er et barnerom så synes jeg det skal være rom for lekenhet og farger, slik at en ikke er nødt til å gjemme bort barnas leker for at rommet skal se pent ut. Så alt annet; teppe, puter og gardiner, er fargerike. Vi har lagt oss på et tema (jungel) og derfor er teppe grønt (gress), putene formet som blomster i lilla og gult, lampen er en sol og gardinene er dekorert med dyr i alle mulige farger. I tillegg er bamser som har dyreform satt rundt-om-kring på rommet, og så har vi malt på cappaplater (heter det det?) litt ulike dyr (giraff, elefant, løve osv.) og disse er montert på veggen. Elsker dette rommet - det er uten tvil huset fineste rom
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 2. juni 2011 #4 Skrevet 2. juni 2011 Vi har ikke så mye ennå, selv om Veslefrøkna har bodd der et år nå... hehe. Men vi har et bilde som nevøen min har laget, og det ene hjørnet har jeg dekorert med en hel haug kort av en kunstner jeg liker veldig godt som har veldig fargerike kort så de passer flott på et barnerom. Har en gardin/persienne i beige/lys brun med store stjerner på. Veggene på rommet er i en lys brunaktiv farge med sjatteringer (var sånn da vi flytta inn), og jeg synes fargen er velidg fin, men er ikke så mye som passer inn. Ellers har vi kjøpt møbler i samme serie på Ikea, som også er brune. Vi har sprinkelseng, kommode og bokhylle i den serien. På gulvet ved vinduet har vi masse ullfell som hun kan sitte på og en boks med noen leker. Resten av lekene har vi laget et lekehjørne til i stua Er i tvil om hvordan vi skal gjøre det når nestemann kommer. Vi vet ikke om det er gutt eller jente. I begynnelsen så skal babyen sove hos oss, men vi får se om vi kjøper en sprinkelseng til eller om Veslefrøkna da er blitt så stor at hun like gjerne kan få en større seng. På sikt har vi tenkt på køyeseng, men det er nok noen år til Veslefrøkna er stor nok til å ligge på toppen av en sånn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå