Gå til innhold

Min lille på 1 år er umulig å legge på dagtid!!

Anbefalte innlegg

HJELP!!

Hun har vært verdens enkleste frem til nå. Nå skriker hun og spenner seg og virkelig nekter å sove. Hun sovner som en stein med en gang vi legger henne kl 19 og sover uavbrutt til 6-7 neste morgen (HALLELUJA)

Men er som sagt UMULIG på dagtid. Prøver legge henne etter 3 t våken, men det går ikke. Hun er jo tydelig trøtt, så vet ikke hvor lurt det er å prøve å holde henne våken lenger? Erfaringer? Hun har to lurer på dagtid enda. Men hun er veldig sutrete og krevende om jeg ikke legger henne som vanlig.

Noen som kan hjelpe? regner med det er mange som har opplevd dette før.

På forhånd TAKK :)

Fortsetter under...

Kutt til en lur, og vent litt lenger enn 3 timer.

Vi måtte kutte ene luren allerede på 11 mnd.

Nå er han to og sover fremdeles ca 2 timer på formiddagen uten at det får ut over nattesøvn. Legger seg ca 19 og sover til 7-730 på morgenen:)

Er uansett en periode, og hun merker om du stresser for å få henne til å sove.

Det er helt vanlig at de blir sutrete i en overgangsperide hvor man endrer søvnen på dagtid. Hold henne våken mer enn tre timer før du legger henne (sørg for at det skjer noe så er det lettere) og etter noen dager går det seg til uten problemer.

problemet er bare at hun sover maks 45 min pr lur. Dette er også nytt. Før var den ene på 1,5 t hvertfall. Nå drøyde vi slik at hun var våken i over 4 t og våknet med et hyl etter 30 min. Da blir det veldig lenge til kvelden...

Men takk for svar :) Hun er nok mer og mer klar for en lur på dagen ja. Bare glad hun sover så godt om natten og er en drøm å legge på kvelden :)

HI

La det gå noen dager med en lur, luren kommer sikkert til å bli lenger for hver dag. Hun må ha tid til å venne seg til å bare ha en lur, og søvnen vil nok automatisk bli så lang som hun trenger. Men noen dager med litt trøtt og grinete unger får du nok.

Annonse

Vi hadde det samme problemet. Og når hun først sovnet så sov hun veldig lite, mellom 30min til 1time på begge lurene.

Men vi begynte å legge henne litt tidligere og da sov hun plutselig mye lengre på begge lurene og fremdeles enkel å legge på kvelden. Hun ble mye lettere å legge fordi hun ikke lenger var overtrøtt når hun ble lagt og sovnet raskt uten sutring.

Dagen nå går ca slik:

- våkner 6-7tiden

- først lur kl. 09.00, sover 1,5-2timer

- andre lur mellom 13.30-14.00, sover til max halv 4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...