Gå til innhold

Reima vs. Name- It!! Hvilken dress er best og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå snakker jeg om en 3 år gml Reima vinterdress og en ny Name- It vinterdress kjøpt i vår. Reiman er jo synlig brukt, men hel og fin. Name- It dressen er helt ubrukt.

Hvilken bør velges til barnehage, hvilken bør velges til hjemmebruk og hvorfor??

Fortsetter under...

Skrevet

Hvorfor ikke bare teste begge ut og se selv? Hvordan er 3 år gammel Reima dress er kommer helt an på om den har blitt behandlet riktig. Altså blitt vasket så lite som mulig, og kun i vaskemidler for den type dress. Dersom dressen er riktig behandler, er den bedre enn Name-it dressen, vis ikke er nok Name-it like god eller bedre. Reima har høyere vannsøyle enn Name-it (mer vanntett), og puster bedre, men om den har blitt "ødelagt" av feil vask så hjelper jo ikke det.

Skrevet

Her blir dressene slitt bla på knærne etter en sesong, uavhengig av hvordan de har blitt vasket, så jeg hadde valgt en ny dress. Ikke nødvendigvis name it, men hvertfall en ny dress.

Skrevet

Hvorfor lage enda et inlegg om disse dressene ? Er det et så utrolig stort dilemma ?

Du fikk vel en del svar sistgang ?

Skrevet

Er reimtecen fremdeles vanntett er den best. Name it blir barna mine klamme i og fortere våte. De trekke inn vannet etterhvert bare når de ruller seg på en våt trampoline, mens reimatec kan de bruke når det øser ned. Tror nok det er skjøtene som ikke er like gode.

HVilken du skal bruke i barnehage og hjemme kommer vel mest ann på hvor de bruker dress mest.

Skrevet

Hadde jeg fått en del svar sist gang, hadde jeg vel ikke spurt igjen, hadde jeg vel, 07:16? Så stort dilemma er det vel heller ikke, men siden dette er et forum hvor man kan spørre om både større og mindre ting, så gjør jeg det.

Jeg skjønner ikke hvorfor du gidder å klikke inn på en tråd dersom du ikke er interessert i å svare, men det er greit for meg.

Kan jeg impregnere dressene?

Annonse

Skrevet

Men pokker da, vi er i juni.

Er det aldri mulig å slippe unna vinterdressmaset.

Skrevet

Øh.. Hvorfor gidder du egentlig kommentere om du er lei vinterdressmas?? Litt selvmotsigende..

Nå spurte jeg om de kan impregneres, selv om vi er i juni ja...

Jeg liker å ha ting klart nå som jeg er i permisjon, så slipper jeg styre med det når jeg har begynt å jobbe.. (Vet ikke hvorfor jeg egentlig gadd forklare meg, men gjorde nå det nå da...)

Hi

Skrevet

Herregud da. Mase om vinterdresser i juni!

Er jo helt umulig for oss å vite hva som er best. Jeg syns ikke reima tec er så veldig bra , men storfornøyd med reima tec+ som vinterdress så kun det som brukes her. Her er det veldig mye sne så vinterdressen slites lite, så da kommer det an på om den er vasket riktig.

Når jeg skulle sjekke ut om fjorårets pardress i reima enda var brukende kledde jeg den på gutten. Gikk til den største sølepytten i veien og etter lang tid med løping, ligging(!) og lek i sølepytting var den enda tørr. Og det selv om den var mye slitt på knærne.

Du må nok bare prøve deg frem når vinteren kommer. Prøv ut dressene rett og slett.

name-it dressene er jeg langt fra fornøyd med. Men nå bor vi i nordnorge og barna går i utebhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...