Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre? Ang. jobb,skole og barnehage...

Anbefalte innlegg

Jeg ble gravid når jeg hadde begynt 1. året på vgs. Sluttet etter 1. semester pga. mistrivsel. Jeg var da nesten 18 år gammel (bursdag i janaur) og alle mine klassevenner var 15 åringer som fremdeles fikk ukelønn fra foreldrene.

Jeg må få fullført vgs for å komme inn på høyskoler, og jeg har mine tvil til at jeg har selvdisiplin nok til å studere hjemme/via nett. Men så var det dette med trivsel da. Byen jeg bor i har ingen tilbud for voksne elever, og derfor MÅ jeg begynne på skole med 15 åringer igjen. Denne gangen er jeg 19,5 år, blir 20 iløpet av det første skoleåret. Og resten blir 16 og får sannsynligvis fremdeles ukepenger.

Dessuten er det dette med barnehage. Vil jo at jenta mi skal være der minst mulig siden hun fremdeles er så liten og i tillegg veldig undervektig (trenger masse tid til mat). Med jobb blir vel det ganske umulig å hente jenta tidligere og bringe senere. Skole er mer fleksibelt der med noen kortere dager og mange flere fridager.

I jobb ville jeg tjent noen kroner ekstra og ikke vært redd for å droppe ut av skolen, hehe..

Er så redd for å droppe ut igjen pga. mye fravær og mistrivsel. Regner med mye sykdom når det er det første barnehageåret.

Noen som har erfaringer? Og dette med sykefravær, vil vgs være "mildere" mot meg siden jeg har barn?

Tips til hva jeg skal gjøre, noen? Er så usikker!

Fortsetter under...

Jeg går på skole nå og var også litt skeptisk til dette med alle de 16 åringene.. men det gikk ganske greit. Vi ordnet det også at dersom det var ønskeligt for elevene så kunne de bytte klasse om de ble gode venner med noen i de andre klassene( vi var A B og c så tre klasser) jeg ble i den klassen jeg begynte i da jeg fikk ei kjempe god veninne som blir 18 snart og bor ganske nærme meg så det var kjekt..

Jeg vet du kan få skrevet av noe av fraværet før skole slutter, men du må søke om dette, men veldig viktig er og få legeærklæring dersom det er noe som barnet eller du er syk om over tid, og dersom du var vekke på skolen fks mandag, men barnet var sykt fra tirsdag så si til legen hun ble syk på mandag, da får du legeærklæring fra mandag og til barnet er friskt;)

Jeg var også nervør for dette med barnehage og at jeg ikke ville hun skulle være der lenge om gangen, men det gikk veldig fint, hn var 1.5 år når hun startet, nå er hun snart 2,5 år og elsker barnehagen, vertfall nå som det er fint vær og de kan være mye ute så om jeg henter litt for tidligt så har hun ikke tid til og være med hjem, har ei som elsker og være ute.

Kan jo hende du blir kjent med andre på skolen som er noe eldre og går noen trinn over? ble kjent med mange nye jeg gjennom hele året, skolen vår hadde også såkalt på kryss og tvers prosjekt som de kaller det, da setter de sammen grupper på 5 og 10 litt ettersom, da prøver de og få andre til og blir kjent, så om det fks er noen som har vanskeligt med og være sammen med mange nye folk så blir de satt i smågrupper, så får man oppgaver man skal jobbe med og litt quiz og slikt (skal være kjekt) så får man jobbet litt med andre elever og bli kjent med dem.

Vet ikke om andre skoler gjør dette, men den jeg går på gjør dette da de har ofte opplevd elever ikke trives og ikke får venner fordi mange kjenner hverandre fra før av og da har noen og være med så mange sluttet fordi de ikke trivdes og ikke hadde noen og være med.

Dette ble et litt langt innlegg, men prøv og begynn på skolen og se, hvis ikke kunne du jo kansje vurdert og for ein periode flyttet slik du kan ta skolen på andre måter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...