Gå til innhold

Det nermer seg..

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg vil gjerne ha navnet klart til lille vennen nedkommer..:)

Vi vet ikke hvem vi venter på, men følelsen sier at vi mest kan konsentrere oss om guttenavn.

Listen har variert frem og tilbake.. og det viser seg at jeg ikke får bruke favorittnavnet mitt som hadde blitt en så fin oppkalling..

Klart det er viktig at vi begge to må like navnet... så foreløbig er vi enige om:

Cornelius

Madelen

Nicoline (oppkalling)

(Mine favoritter, som trist nok er uaktuelle...

Magnus (oppkalling)

Johannes

William)

At vi velger C en er bevisst! :) Og navnene til oss andre familiemedlemmer har 2 og 3 stavelser.

Storebror heter Christoffer.

Har dere noen fine innvendinger eller tips jenter?

Blir Cornelius for tungt? Ikke så mange som bærer navnet, men så for noen mnd siden at endel nevnte det her inne, men har ikke sett det igjen nå. Hva tenker dere om gode gamle Cornelius?? ;))

Og forsåvidt jentenevnene også;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143289897-det-nermer-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cornelius er et utrolig kult navn med lang historie. Og hadde ikke gode venner av oss hatt en liten Kornelia, så hadde det navnet vært svært, svært langt oppe på listen ;o) Synes absolutt ikke navnet er tungt. Dere har jo en Christoffer fra før, og tviler på at dere synes det navnet er tungt ;o) Barna våre har hhv 11 bokstaver/4 stavelser og 10 bokstaver/5 stavelser og vi har aldri tenkt over at barnas navn er lange eller tunge. Uansett så venner man seg til det meste :o)

Nicoline er et nydelig navn, men ser også for meg en snuppe med ben i nesen! Sprekt navn, som er mye, mye penere enn Madelen etter min mening (men nå er ikke jeg fan av det navnet ;o) ).

Christoffer og Cornelius og Christoffer og Nicoline klinger utrolig bra sammen! Så jeg ville stoppet å lete ;o)))

Tusen takk for så koselige tilbakemld =)

Det setter jeg pris på!

Cornelius er ikke så verst det altså...:)

Mannen min liker ikke så godt disse gammelmannsnavnene som jeg liker å kalle det, som jeg derimot digger!

Men på Cornelius stoppet han, tenkte litt på det og kom med tilbakemld på at han likte det!

På Johannes og Magnus brååstopper han meg....!

Det skal sies at han er noen år yngre enn meg så kanskje det er der det ligger..;)

Madelen, ser flere ikke liker Madelen... Blir det finere ved en annen skrivemåte? Vi synest begge det er et allround navn som står fint til det meste, ikke mange som heter det her rundt heller.. men..

Nicoline. Jeg synest også det er en god smule sprekt!.:)

Historie: På mannen sin side var det en gammel oldemor alle var så glad i, Nicoline Mathilde het hun, men gikk under Mathilde.

Jeg elsker Mathilde, men det er allerede brukt i nær fam, så da begynnte vi å leke med tanken på Nicoline..

Så kjekt å se at dere er flere som synest det er et koselig navn:)

Ja kanskje vi bare skal stoppe jakten, og slå oss til ro med disse to gamle fine navnene:)))

Tror uansett det er stor sjangse for at det er guttenavnet som kommer til å blir brukt;) Cornelius..... ganske kult hehe

Det er jammen en STOR OPPGAVE å gi navn til barna sine altså!

Tusen takk for innspill!! Og hører gjerne flere også.

mvh

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...