Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Hei! Har baby på halvt år og sliter med å komme ned i vekt... Er det flere som opplever at ammingen sløver forbrenningen? Synes "alle" raser ned i vekt....litt kjedelig... takk for tips!
MBSS Skrevet 2. juni 2011 #2 Skrevet 2. juni 2011 Nå har jeg slitt med lav forbrenning tidligere også, men jeg som deg opplever at ammingen absolutt ikke hjelper til med forbrenningen dessverre... Jeg har droppa alt av godteri,brus og andre søtsaker. Spiser ellers sundt og "normalt". Går ca 5 mil på trilletur i løpet av uka, trener zumba ca 2 ganger, styrketrening ca 2 dager og rir 4 dager i uka. Likevel er det bare såvidt at vekta smyger seg nedover... sukk... Men har hørt at noen ikke tar av før de slutter å amme... uansett, LYKKE TIL!
Fru Pinne Skrevet 2. juni 2011 #3 Skrevet 2. juni 2011 Usj ja, er så urettferdig med alle som raser ned i vekt når de ammer. Her i gården er amming ingen som helst slankekur, så jeg må jobbe hardt tydeligvis. Jeg har alltid vært høy og slank med rimelig høy forbrenning, så for min del er dette et slag i tryne Menmen, småen er 6 mnd om ikke så altfor lenge så når han skal ha mer mat og mindre pupp kan jeg begynne å spise litt mindre
Rose04 Skrevet 2. juni 2011 #4 Skrevet 2. juni 2011 Enig, amming funket ikke som slankekur for meg heller. :-( Jeg måtte begynne å trene 4-5 ganger i uka (joggeturer på 45 min eller rask trilletur på 2 timer) og kun spise minimalt med godteri en gang i uka for å gå ned. Men det funket heldigvis også da, så nå 5,5 mnd etter fødsel har jeg bare 3,5 kilo igjen.:-) Hadde 12 kilo når jeg begynte å gå ned. Så det går, man må bare virkelig gå inn for det.. Men så må man jo passe på å spise godt med mat og ikke gå for fort ned også da, det er jo ikke bra for ammingen. Så lett er det ikke.....:-/
mlkg Skrevet 2. juni 2011 #5 Skrevet 2. juni 2011 Min erfaring er at amming + trening + et sundt kosthold uten for mye kaker o.l gir en gradvis vektreduksjon. Men det kommer ikke av seg selv... Jeg har trent mye. Fordelen med å trene er at man opplever at kroppen fungerer godt i tillegg til at man erstatter fett med muskler. Anbefaler 2-3 timer hos fysioterapaut for å få treningsopplegg!
tromsøjenta Skrevet 2. juni 2011 #6 Skrevet 2. juni 2011 Heia Nurket1:-) Jeg var bare og snek på denne siden. Hoppet egentlig videre for noen dager siden, men måtte bare svare siden det var et kjent nick;-) Min gutt er nå fylt ett år. Jeg ammer fortsatt og er absolutt ikke av dem som raser ned i vekt av amming. Tvert imot, hehe... Jeg veide meg ca et par uker etter fødselen. Nå er jeg 7-8 kg tyngre enn da! Har vært så innmari sulten, tørst og fysen på snop nesten konstant i ett år nå. Håper det gir seg når jeg slutter og amme. Nå skal det sies at jeg trengte å gå litt opp i vekt etter et svangerskap nesten uten mat, men det trenger jeg ikke nå lenger. Håper det går bra med dere! Klem fra
Marsipanmor Skrevet 2. juni 2011 #7 Skrevet 2. juni 2011 huff ja, kjempekjedelig å ikke rase ned! isj.. Jeg gikk ned ganske fort etter fødsel det jeg hadde lagt på meg.. det var ca 12 kg.. men nå er mini et halvt år og jeg har lagt på meg de 12 kg igjen...!!!!! Det kjipe er at nå er ikke de 12 kg baby.. nå er det bare ekstra rumpe og lår osv... Håper det er slik at det er lettere å gå ned da ammingen stopper, men det kan jo være lenge til enda. sukk
Nat27 Skrevet 4. juni 2011 #8 Skrevet 4. juni 2011 Jeg kjenner på det samme her...De første kg etter fødsel forsvant bare helt av seg selv, men de siste 5 kg henger fremdeles igjen. Siste 2 ukene har jeg ammet bare 1-2 mnd i døgnet, og 2 kg er plutselig borte! Husker såvidt at det var slik forrige runde med amming også, når jeg sluttet å amme ble de siste kg vekke. Satser på at det samme skjer denne gangen også, ellers kommer jeg til å slite ut treningsrommet her!!
-trollemor- Skrevet 4. juni 2011 #9 Skrevet 4. juni 2011 med mitt første barn satt mesteparten av svangerskapkg på i lang tid.... rundt 5-6 mnd alder på baby begynte kg å rase av. Jeg gikk mye turer, men søtsuget mitt var på topp! Men da jeg begynte å gi fast føde begynte jeg og å spise regelmessig. Jeg spiste mat hver gang jeg gav småen mat. Og det økte forbrenningen min. Tror det har mye å si. Nå med mitt 2 barn 3,5 mnd etter fødsel har jeg fremdeles 7-8 kg igjen (vekten går opp og ned...) men jeg håper at det samme skjer denne gangen, at alt raser av når jeg begynner å gi fast føde og begynner å spise mer regelmessig. Nå er ingenting regelmessig utenom middagen. Spiser for mye middag... så får prøve å kutte ned på porsjonene der og litt.
enits40 Skrevet 5. juni 2011 #10 Skrevet 5. juni 2011 Jeg har det sånn som flere andre; ammingen hjalp meg med de første kiloene, mens de 5 siste sitter som klistret. Kanskje ikke så rart, det er jo så mange fristelser når man går hjemme og triller forbi kaffebarer og bakerier etc. Elsker søte saker, men innser at det ikke er bra for bikinisesongen...Jeg trener tre ganger i uka, men det hjelper jo heller ikke all verdens når kaloriinntaket blir skyhøyt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå