Gå til innhold

på sparkjøp idag, satt en liten jente alene i bilen og sov, mens mor var inne å handlet,,, i over tretti minutter

Anbefalte innlegg

hvordan kan man gjøre noe sånt...??? babyen satt der ( CA 1.5 ÅR) når jeg gikk til min bil, jeg bestemte meg for å vente å se hvor lenge mammaen var vekk, for så å fortelle henne hva jeg synes...7

ungen sov da, men når hun våknet, og begynte gråte, gikk jeg inn i butikken, så de ropte opp bilnummeret... ja da kom mora da, i hu og hast, og påstod hun nettopp hadde sett til henne,,,, jaaaa da sa jeg da, har tatt tiden, og det var i allefall 30 min. fra det JEG fikk med meg..

huff... hva med brann? tyveri??? fatter ikke at d er mulig.. hvorfor gjør noen slike ting?, mens det er helt utenkelig for andre...

tenker på det hele tiden jeg=( stakkar lille jente

Fortsetter under...

Vi er en av de som lar pia på 1,5 sove i bilen mens vi handler.

Det er jo taktisk smart. Får handlet i fred og jenta sover i fred og er uthvilt og blid når hun våkner.

Vi setter på Babycall på begge telefonene så vi hører når hun våkner.

Hva er det som er så forferdelig med det?

Godt du hadde tid til å se på denne ungen i en halvtime da. Må si at mine unger ofte må sitte i bilen hvis jeg skal inn i butikken i huj og hast. Men da er det nok greit at man kan ta en titt ut for å se om poden fortsatt sover da. Tror sjansen for at bilen din blir stjålet eller brenner opp mens du er i butikken faktisk er like stor som å vinne i Lotto. Og da vinner jeg heller i Lotto for å si det sånn.

Godt du hadde tid til å se på denne ungen i en halvtime da. Må si at mine unger ofte må sitte i bilen hvis jeg skal inn i butikken i huj og hast. Men da er det nok greit at man kan ta en titt ut for å se om poden fortsatt sover da. Tror sjansen for at bilen din blir stjålet eller brenner opp mens du er i butikken faktisk er like stor som å vinne i Lotto. Og da vinner jeg heller i Lotto for å si det sånn.

Bra du fulgte med!

Det er faktisk mange hunder og noen barn som dør av akkurat dette hver sommer. Å da er det som regel vamen som tar liv. Men også i barnn, tyveri osv

Klokken 08.30 - Skygge

Utetemperatur + 14 grader = Temperatur i bil + 19 grader

Klokken 09.30 - Skygge

Utetemperatur + 18 grader = Temperatur i bil + 38 grader

Klokken 10.30 - Halvskyet

Utetemperatur + 20 grader = Temperatur i bil + 47 grader

Klokken 11.10 - Sol

Utetemperatur + 20 grader = Temperatur i bil + 57 grader

Klokken 12.00 - Sol

Utetemperatur + 23 grader = Temperatur i bil + 62 grader

Klokken 13.30 - Sol

Utetemperatur + 22 grader = Temperatur i bil + 85 grader

Annonse

HI

skremmende at jeg tydeligvis nesten er alene om å mene dette er ille... å gå fra ett barn i en bil, å være vekk i 30 min, uten å kunne se bilen.. ja det synes jeg er forferdelig.. vært varmt på østlandet idag også...

heldigvis ett par som er enige da=)

å en bil kan faktisk bli stjålet, eller ta fyr... jeg risikerer ikke det, selv om det er liten sjanse for at det skjer

Bra HI, kanskje denne mora fikk en tankevekker.

Det er jo ikke bare brann, tyveri og opphetet barn som er det skumle, tenk om noen rygger/kjører på bilen eller bilen begynner å trille! Man vet aldri, derfor tar man forhåndsregler og tar med barna inn eller elter de hos en barnepasser. Selv om sjansen er liten for at slike ting skjer, men hva om det skjer. Viktig å tenke lenger enn til nesetippen når man er mor...

Siste linje på linken høyere oppe her:

"Hun mener det er en samfunnsplikt å bry seg, og anbefaler folk å ringe politiet."

DET ER FARLIG Å LA BARN SITTE I BIL ALENE! IKKE GJØR DET!

HI

ja, ikke sant

jeg fins ikke hønemor egentlig, men dette med barn alene i bil synes jeg er skummelt... denne lille jenta gråtende, med flere fremmede ansikter som tittet inn i bilen, prøvde trøste henne... hun var jo kjempe redd, og ikke minst varm..

å en halv time er jo sinnsykt.. hun kunne jo skreket en halv time egentlig., hvis ingen reagerte, eller det var lite folk rundt der...

mammaen ble meget spak kan du si... håper hun har lært nå....

forstår virkelig ikke de som klarer det. eneste gangen jeg kunne gjort det er om jeg skal ha noe inne på bensinstasjonen eller betale for bensinen inne i butikken(på stasjonen).

Alvorlig talt, dere blir hysteriske hvis noen henger et helseteppe over vognen, men å forlate barnet i bilen alene er tydeligvis helt greit???

Bra at du ventet, HI!

Husker en gang for 2-3 år siden jeg skulle parkere utenfor Rema her jeg bor. La merke til en liten baby og en gutt på 2-3 år som satt i bilen ved siden av. Gutten satt med et lekesverd (sånn hard plast) og slo løs på babyen sok hylskrek..........

....jeg gikk inn i butikken og fikk personalet til å rope opp foreldre. Da moren kom ut sa jeg hva som hadde skjedd....hun bare så SURT på meg og kjørte....

Annonse

Men hvis barnet våkner og begynner å prate eller og gråte så hører vi som foreldre det. Da er man tilbake ved bilen, men så lenge barnet har normal temperatur og er konfertabel så ser jeg fortsatt ikke problemet

Klart er det varmt ute eller man ikke har Babycall på så er det farlig, men det vil være som å sammenligne å kjøre bil i fylla uten bilbelte og på vanlig kontrollert biltur med bilbelte slik jeg ser det.

Ojj, blir overrasket over holdningene her inne.. Alle har jo hørt skrekkhistoriene om overoppheting i bil, kidnapping ol. Ikke alt kan hørest fra babycall...

Forstår det kan være sjeldne unntak her for travle mødre, der mora springer inn i butikken mens hun kan se bilen i 2 sek (hadde ikke gjort det selv), men ærlig talt..

Skal man storhandle burde man virkelig vente til barnet er våkent og kan være med inn?? Alle butikker har sete på handlekurven...

Om det ikke går, legg storhandlingen til en annen tid!! Dere som er alene kan skaffe dere barnevakt et par ganger i mnd, og heller planlegge innkjøpene bedre. Skjerpings damer!!!!!

Denne mora var borte for lenge.

Men overoppheting av bilen skjer ikke hvis det er regn og overskyet.

Bilen blir selvsagt veldig varm hvis den står i sola.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...