Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #1 Del Skrevet 1. juni 2011 Sønnen vår på to år har i det siste fått små "kviser" i ansiktet. Særlig rundt munnen, men også kinn og på nesa. De sprekker, og så blir det sår som bruker laang tid på å gro, og veldig smånuppete rundt såret. Det blir også knallrødt en stund før rødheten går tilbake. Tydeligvis så klør det også, for han piller på det. Men han sier selv at det ikke er vondt når vi spør. Jeg er atopiker selv, så jeg lurer på om det kan være atopisk eksem. Han har hele livet vært veldig rød i kinnene og på haka om vinteren, og også tørr, men jeg har ikke tenkt på det som atopisk eksem før jeg leste nå at det ofte begynner sånn med små barn. Jeg synes også at blemmene han får ligner mye på de jeg får når jeg har utbrudd. Han har også alltid vært nuppete, men har fått høre at sånn er ofte små barn, og slo meg til ro med det. Men nå har det blitt så annerledes liksom Har også sett små røde nupper ellers på kroppen, både bak på lår og arm, og ved håndledd. De blir ikke borte heller hvis de har blitt litt forhøyet og tørre.. Han har lett for å få varmeutslett. Vi fikk tatt allergitest på han, men det er ikke noe som slår ut. Han blir skikkelig rød og får nesten blemmer av ketshup og jordbærsyltetøy, så det kutter vi nå ut. Men andre som har vært borti noe sånt? Bør vi få tatt enda en sjekk på ham? Hudlege? Men er jo håpløst å time en sånn legetime til når han får utbrudd.. Har smørt ham med inotyol nå noen dager, den er jo mot eksem, og det ser ut til å hjelpe. Såret han har hatt på nesa i flere uker nå er i ferd med å gro. Bruker også aderma exomega. Men i dag har en "kvise" på kinnet sprukket, så nå får han vel et nytt sår der.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143289706-utslett-i-ansiktet-men-ikke-allergisk-skj%C3%B8nner-ikke-hva-det-kan-v%C3%A6re-atopisk-eksem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2011 #2 Del Skrevet 1. juni 2011 Hei! Prøv å kutte alt av hvetemel og mais i kosten - mange som blir helt kvitt eksem og hudproblemer med det! Viktig i prøveperioden å være helt konsekvent!!! Det vil si at du må lese alle innholdsfortegnelser for å være sikker på at det ikke inneholder noe hvetemel eller mais. Du kan bruke spelt i steden for hvete, det går for de fleste bra. I tillegg ville jeg skaffet gode tarmbakterier som er beregnet for hans alder - det får du på helsekostbutikk. Da styrker du tarmfloraen som står for 70-80 % av immunforsvaret vårt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143289706-utslett-i-ansiktet-men-ikke-allergisk-skj%C3%B8nner-ikke-hva-det-kan-v%C3%A6re-atopisk-eksem/#findComment-143289850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå