Gå til innhold

Mitt og Ditt barn....ansvar for hvert sitt barn ? Vanskelig..

Anbefalte innlegg

Vi er samboere og har et barn hver ( begge bor hos oss på heltid) de er veldig jevgamle , men ulike som natt og dag. Blir endel konflikter rundt det her- og vi ender med å forsvare hver vår unge...

Pga diverse så har vi valgt å hjelpe en unge hver med lekser- og det blir vår egen...er vi i et veldig dårlig fokus??

Ene barnet har Add og det andre utredes nå for Adhd...kjenner det tærer....jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg har mer enn nok med å eksistere til tider, men strekker meg mye...

Ble kanskje rotete det her, men det har vert så mye utfordringer med begge ungene at jeg føler vi knapt klarer holde hodet over vann,....

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg har stått i "dine sko".. å her skal du få vår historie :)

Jeg og min samboer har 2 barn på lik alder, en hver.. Begge bodde like mye hos oss, 50/50.

Det ble fort i mange situasjoner sånn at jeg tok min sønn og han tok sin. Noe som etterhvert resulterte i 2 mot 2. Ikke bevisst, men det gled over i negativitet etterhvert. Når barna kranglet, tok vi hvert vårt parti. Var vi på morro ting, som badeland, lekeland osv... endte vi fort opp med å kun leke å styre med vår egen. Etterhvert ble vi så splittet, at det ikke lenger var noen familiefølse over det.

Vi fikk også et barn til, og like etter dette... ble det brudd. Fordi jeg da hadde min sønn og han sin.. Og babyen fulgte meg døgnet rundt pga amming osv. Så da ble vi enda mere splittet...

Vi ser jo nå feilen! Å har bestemt oss fort at hvis dette skal gå igjen, noe vi skal prøve på... så må vi engasjere oss like mye i begge barna. Vi må sette ungene likt, og minsten må følge like mye på..

Bytte på, som f.eks ved leksehjelp... ikke alltid hjelp din egen, men sett deg ned med stebarnet ditt også. Gjør begge to noe med det ene barnet en dag.... og finn på noe annet med det andre barnet en annen dag... Slik at dere begge gir like mye av dere selv til begge barna.

Ønsker ingen å skli fra hverandre sånn som vi gjorde, man ser sjeldent feilene... de kommer på banen når det hele er gått for langt ;)

Lykke lykke til ;) Håper dere klarer det og fungerer godt alle 4 på lik linje.. selvom dere har ett barn hver... så tenk alltid sånn at DERE har barn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...