Gå til innhold

Hva elsker barnet ditt å få til middag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

shepherds pai...

Raclette... mye morsomt du kan legge på, og de fleste unger syns det er gøy..og dermed godt..

pasta med kjøttdeig, er en slager her i huset..

mexicansk tomatsuppe, med tortillachips og ost... kjempe godt..

taco med bønner i stedenfor kjøtt.. så lager du ett torn med knuste chips nederst så bønner med krydderet blandet i.. så osten og etterpå alle grønnsakene.. en slager på min fireåring.. og toåringen min også liker dette godt.

Yngste: ALT. Grønn ertesuppe, brokkolisuppe og tomatsauser (spagetti, lasagne) er vel favoritten.

Eldste: kokt brokkoli, rå gulrot, ren fisk, rent kjøtt, spagetti enten med tomatsaus eller med olivenolje/sitron/persille. Denne er litt mer kresen.

Annonse

Her er svaret tomatsuppe eller pannekaker hvis jeg spør hva han vil ha. Tror han har lært det i barnehagen, for ingen av tingene har vi pleid å ha hjemme her før han begynte å ønske seg det.

Men pølser er også bra. Det samme er pastaretter i flere varianter, men spesielt med kjøttsaus. Hamburger, alt fra mcdonalds til hjemmelagede, er også bra. Og alt som kan dyppes i ketsjup;-)

Hvis frøkna skal bestemme middag blir det enten pannekaker,grøt eller tomatsuppe med makaroni,egg og pølsebiter..

Derfor er det ikke så ofte hun får bestemme ;)

Hennes favoritter av det vi voksne bestemmer er fiskekaker,kylling,biff,og generelt alt kjøtt av storfe og svin,med en god (brun)saus,grønnsaker og poteter:)

Hun nekter å spise pasta med kjøttsaus,og er lite glad i pizza,taco,lasagne,burger o.l.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...