Anonym bruker Skrevet 2. juni 2011 #26 Del Skrevet 2. juni 2011 Hei! Kanskje han bare skal ha en hvil på dagtid, i steden for to? De bytter jo stadig sovemønster, og da blir det ofte slik du beskriver. Jeg hadde senga til barnet inntil min seng, slik at jeg kunne ligge ved siden av og holde en hånd ell. ved behov. Ellers så ammet jeg fortsatt på 10 mnd, og da sovnet barnet mens jeg ammet i sengen, og jeg flyttet det over i sin egen seng rett ved siden av. Det gjorde også at jeg slapp å stå opp på natten hvis h*n våknet og alle fikk mere søvn. Ellers så har jeg brukt det å sitte rett utenfor døren og si "Mamma er her. Nå er det natten. Nå skal vi sove." - når de har vært litt større. Men begynnte med å ligge ved siden av og holde en hånd på barnet og si de samme setningene, slik at når jeg flyttet meg utenfor døren var settingen kjent. I perioden jeg lå ved siden av var jeg også streng på at h*n skulle ligge ned og ligge noelunde i ro, for å innarbeide at når man ligger i senge og det er natten, da ligger man stille. Det hjelper også å puste rolig, og å gjespe, bare prøv. Det smitter. :-) Det kunne være gråt og protester når jeg var litt streng på å ligge stille, eller satt utenfor døren, men det ga seg raskt. Tror ikke det er lurt å ta ham opp, da blir han mere våken. Sørg heller for et kjempemåltid med grøt rett før legging, gjerne etter skifting til pusj, det funket bra på yngste her. Da er det godt å få legge seg i sengen sin etterpå. :-) Jeg synes egentlig han var veldig ung til å skulle sovne helt alene, jeg har ikke prøvd det med mine, og det hørtes lenge ut å gråte i 1,5 timer mens du er utenfor. Jeg hadde lagt meg ved siden av ham og gjentatt "Nå er det natten" eller noe liknende, og holdt ham rolig med hånden hvis han vil opp. Så er det bare å ligge der til alt er rolig. Da får du i hvert fall ligget ned og hvilt kroppen. :-) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143289058-blir-gaaaal-ang-leggeing-av-10-mnd-gammel-baby/page/2/#findComment-143292476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå