Gå til innhold

Hvor langt ut i svangerskapet handler dere vogn????

Anbefalte innlegg

Husker ikke når vi kjøpte slik sist (alt annet utsyr fikk vi) men vogna kjøpte vi selv... Er jo også 8 år siden vi kjøpte vogn siden vi ikke har kjøpt ny siden.... Denne gang må vi ha vogn (det andre har vi enda) Men gubben har liksom sååååå god tid =)

Vi har det jo ikke travelt uansett (er bare 14 uker) men jeg er liksom veldig klar =) Har allerede vasket trekk til babysete (bil) reisetrilla og noen andre småting slik at det er klart...

Men NÅR begynner man å ordne til?? Kjøpe inn vogner o.l ??

Fortsetter under...

Vi begynte vel å handle inn de tingene vi manglet (har en del fra før) litt ut i 3. trimester.. Dersom det er leveringstid på vogna dere skal ha, kan det jo være greit å kikke litt før du blir for stor og tung og ikke orker ut på lange handleturer. Bilsete og en stelleplass hjemme er jo greit å ha klart. Denne gangen kjøpte jeg lite før jeg kom i 3. tri. Kanksje litt mer avslappet denne gangen ettersom det ikke er vår første som kommer. Klær og div tar vi etterhvert som vi trenger det. Ellers plukket jeg bare opp litt nå og da, er i grunn ikke så mye utstyr en egentlig trenger til en liten baby;)

Lykke til:)

Nei, det er jo ikke det.. Bare jeg som er litt utålmodig på slike ting =)))

Vi har jo alt annet fra før av stellekommode, seng, bilstol, lekegrind, bæresele, myke kluter og sengetøy + klær.. +++ Er bare vogna vi trenger =))))

vi bestillte vel vogn i uke 32.. fikk den i uke 36 :) senga stod klar to uker før termin siden jeg var sikker på at jeg kom til å gå til termin eller lenger.. stellekommode og det andre kom vel også siste månden :)

men kej kikka jo selvfølgelig leeenge før å visste hva jeg skulle ha når jeg handla :)

Jeg har begynt så smått etter UL hver gang. Ser ikke vitsen å utsette det så lenge man har plass å oppbevare vognen. Må være sikker på at innkjøpene blir koselige, og ikke en nødvendighet på slutten når man kanskje ikke har så mye helse til det. Jeg har nok hatt vogna og det meste i hus til uke 30. Ikke at det er nødvendig, men som en liten perfeksjonist legger jeg mye arbeid i forbereldesene og tar ikke det første og beste jeg kommer over.

Annonse

Har begynt å kjøpe litt klær.

Er 11+3 i dag, men har vært på 2 tidlige UL'er og der så ting bra ut, så jeg tar sjansen.

Har også sett på stellebord. Sist kjøpte vi vognen 4-5 dager etter ordinær UL. Kommer også denne gang til å vente med å kjøpe store/dyre ting til etter ordinær UL.

jeg som student har benyttet meg av engangsstønaden i alle mine svangerskap, så jeg har begynnt å handle litt når den kom inn! =) synes det er morsomt å forberede til baby kommer jeg, så jeg liker å starte litt tidlig! nå er jeg 20 uker på vei og har funnet vogna jeg skal ha, men skal bestille den fra polen, så må vente til jeg får penger=)

Takk for mange svar =) Som sagt er jeg 14 uker bare og kjempe klar til å finne vogn, dvs jeg vet hva jeg vil ha, men gubben mener det er for dyrt å kjøpe ny, han vil handle brukt vogn... Dette er 3. og siste barnet vi skal ha så jeg er delvis enig med han, likevel synes jeg at babyen skal få en ny ting, siden alt det andre blir arv og det blir det jo i mange år fremover (for vi får sikkert 3.gutten også)

Får se om svigers har lyst å sponse litt etterhvert =)))

Siden mamma sponsa alt det andre babyutstyret fra førstemann (og da snakker vi ALT)

Jeg hentet det meste i går. Jeg er i uke seks, men den annonsen på finn.no kunne jeg ikke la gå fra meg.

2010 rød Simo kombivogn med alt utstyr, stelleveske osv.

Besafe Izi bilsete 2010 modell

Stokke sleepi seng med to madrasser, fem Stokke sengesett, Stokke sengekant, laken og himmel.

Babystol i tre med pute

Gåstol av kvalitetsmerke

Pluss diverse ting som seler, sikringsutstyr til hjemmet, ammepute, sittestol mm.

Samlet pris 2000 kroner! Alt var som nytt, og jeg er kjempefornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...