Regina Phalange Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Jeg hadde termin 30. Mai. Var på siste legesjekk i dag, alt ser likt ut som forrige uke! Legen prøvde å snike meg til en litt tidlig overtidskontroll på Ullevål, men de nektet å sette opp time før 10 dager over termin :-( Da er det bare å gå her og vagge da, og håpe at knerten ikke kommer ut med ryggsekk klar for skolestart!
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 Yes Ma'am! Termin 31.mai. Skal også på Ullevål, men ikke tegn på at lillegutt har tenkt til å flytte ut med det første. Håper for din skyld at ikke knerten har med ryggsekk på turen... AU!
Regina Phalange Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2011 Håper ikke jeg heller, gruer meg nok som det er! Har du fått overtidstime enda eller?
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 2. juni 2011 #4 Skrevet 2. juni 2011 Nei, fikk beskjed sist jeg var hos JM at jeg måtte til fastlegen på siste kontrollen fredag 3. juni (datasystemet på helsestasjonen skulle oppgraderes så hun tok en ukes ferie), og at jeg ikke skulle gå fra den kontrollen uten å ha fått time på Ullevål 8.juni... Så det blir spennende å høre hva legen/Ullevål sier i morgen *biter negler*. Har bestilt time til igangsettelsesakupunktur kl. 9.30 8. juni, just in case ;o) Hørte et sted at gravide i Oslo ikke skal gå mer enn 10 dager over termin. Har du hørt noe om det?
Fødeklar_ja! Skrevet 2. juni 2011 #5 Skrevet 2. juni 2011 Heihei, e her enda æ også Hadde termin den 31 mai. Vente nr 3 Plages litt, for kjenne ikke antydning til fødsel, ikke så mye som en eneste kynner eller nåkka =/ Va på kontroll i går, der va hodet helt festa og ho lillemor ligg gooodt nede, så håpe jo at det kan bety at nåkka skjer snart. Legen sendte inn til sykehuset sånn at æ kommer på overtidskontroll neste uke hvis ting ikke har skjedd enda
Regina Phalange Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2011 Nesten, men i en litt annen versjon, og det er at man blir satt igang når man er 10 dager over, og at ingen skal gå mer enn 14 dager over termin. Men her har visst ulike sykehus ulik praksis. Ullevål opererer med overtidskontroll 10 dager etter termin (min fastlege prøvde å få meg inn den 7. men de nektet plent og satte meg først opp den 9. Juni). Blir spennende å se om du får presset deg inn den 8.! Krysser fingrene for deg! Det kommer selvfølgelig an på formen din da. Jeg har foreløpig fine prøver, derfor følger de rutine med meg. Og visstnok var jeg ikke garantert å bli satt igang etter 10 dager heller! Om alt ser bra ut kan de vente enda noen dager før de setter deg igang. Håper virkelig jeg slipper å bli satt igang. Tror det er best når kroppen ordner opp selv!
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 3. juni 2011 #7 Skrevet 3. juni 2011 Fikk først time 9.juni jeg også - kl. 9.00. Det er jo helligdag på mandag så da vil de vel kanskje sette igang på fredagen (om ikke noe skjer før - man kan jo håpe) fremfor å vente helt til tirsdagen? Enig i at jeg tror det er bedre at det setter i gang naturlig! Har bestilt time til igangsettelsesakupunktur 8.juni jeg da - sikkert hakket bedre om det setter igang maskineriet enn at de må gjøre det kjemisk på sykehuset. Så får jeg bare håpe ting skjer naturlig før den tid. Men forrige gang fikk jeg akupunktur kl. 15:45 og fødselen var i gang senere samme kveld/natt kl. 01:50.... ;oP
Regina Phalange Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 3. juni 2011 Hehe jeg har time 8:30, så da sees vi kanskje i gangene. Legen min sa at det visstnok tok lang tid. Man skulle visst levere urinprøve, måle blodtrykk, ta UL, snakke med jordmor, snakke med lege osv...Puh. Hva har du hørt om denne kontrollen? Håper du har rett ang å bli satt igang fredag (eller allerede torsdag når vi først er der?! Why not!!) Hmm, snakker som om det ikke skal skje noe før den tid, kan jo hende det gjør det da :-) Er mitt første barn, så går her med skrekkblandet "fryd" og venter. Fødte du på Ullevål sist gang også? Hvordan var "servicen"??
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 3. juni 2011 #9 Skrevet 3. juni 2011 Så gøy! Da sees vi nok ja ) Ikke fått vite noe som helst om den kontrollen jeg - hverken denne gangen eller forrige gang. "Lurte" meg unna den sist med akupunkturen som satte det igang før kontrollen ;o) Ser med skrekkblandet fryd på det å evt måtte bli satt igang jeg også ja! He he he - skal vel litt til at de "gidder" å sette oss igang allerede på torsdagen. Tror de vil sjekke hvor man ligger an i fht modning osv for å planlegge hvem som kommer dagen etter for igangsettelse og hvilken metode de skal bruke? Tror at så lenge det ikke later til at babyen er stresset eller noe vil de nok helst ha litt tid til å planlegge og se at de ikke allerede har hendene fulle. Fødte på Rikshospitalet sist, men det fristet ikke til gjentakelse så denne gangen ble det Ullevål. Datteren vår har vært innlagt på barneavdelingen der tre ganger og vi har følt oss veldig ivaretatt der i alle fall )
ToneC Skrevet 3. juni 2011 #10 Skrevet 3. juni 2011 Sniker litt på denne.. Har ikke termin før midten av juni, men lurer på hvor der går og tar akupunktur?? Er det privat eller på sykehuset? Når det gjelder i gangsetting så vet jeg at Bærum ikke regner det som overtid før 13 dgr over... Og der skal jeg føde:-(
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 3. juni 2011 #11 Skrevet 3. juni 2011 Jeg går på Alfa Klinikken på Lørenskog. Det er privat og jeg må betale det selv, men føler det er en hakket mer "naturlig" måte å bli satt igang på enn om det skal settes igang på sykehus. Hadde ingen komplikasjoner forrige gang i alle fall )
cawe03+spire11 Skrevet 4. juni 2011 #12 Skrevet 4. juni 2011 Går også enda. Hadde termin 27. mai. Skal på sykehuset mandag om ikke noe har skjedd før den tid. Utrulig lei nu ja.
Regina Phalange Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #13 Skrevet 4. juni 2011 Godt å høre at det er flere av oss. Synes nesten det værste er maset fra alle andre. Skjønner at folk er ivrige, men synes at det blir litt for mye mas. Man føler seg jo nesten mislykket for å ikke ha levert "i tide" Andre som føler det sånn?
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 4. juni 2011 #14 Skrevet 4. juni 2011 Hadde det sånn første gangen, men folk tar det visst mer med ro denne gangen. Også, kanskje, fordi jeg litt tidligere denne gangen ga uttrykk for at det er et sant pes med alt maset når man allikevel er lei, sover dårlig og bare går og venter selv. Man føder jo ikke i all hemmelighet og holder nyheten for seg selv i dagevis, så folk får vite det så snart arvingen er ute uansett - altså ikke noe poeng i å mase ) Klok av skade har jeg også tatt meg en prat eller to med moren min også. Hun maste nemlig vettet av meg gjennom hele fødselen forrige gang. Hun er en skikkelig stresset type og forlangte(!) oppdatering hver time. Da jeg ikke svarte fort nok på melding/tok telefonen når hun ringte - ringte hun til og med til FØDEAVDELINGEN og ba jordmødrene der gi meg beskjed om å ringe henne ASAP! Gale dama! Vet jo hun bare gjør det fordi hun bryr seg om oss, men det er utrolig distraherende og stressende mens man forsøker å konsentrere seg fullt og helt om riene som kommer.
Regina Phalange Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #15 Skrevet 5. juni 2011 Hmm merkelig, skrev et innlegg her i går, men det er ikke her? Får prøve på nytt :-) OMG, mamma'n din er hakket værre enn min! Jeg har også hatt litt "problemer" med ivrigheten til modern. Hun trodde først det var muligheter for at hun kunne være med på fødselen! Måtte pent forklare at mulig jeg sa det når jeg var 20 år, men dette fikser jeg og samboer takk :-) Så snakket hun om at hun skal reise inn på sykehuset samtidig som meg, og henge der til baby er født. Blir helt stressa av det jeg.. vil jo ikke ha henne travende rundt der. Tror jeg har fått forklart at det ikke er noe vits i at hun kommer før jeg er på hotellet, men det er nesten så jeg gruer meg til å si ifra at vi reiser inn, i tilfelle hun hiver seg i bilen og kommer etter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå