Gå til innhold

Hvor mange av dere fikk fødegave av partner og hva fikk dere? U/t

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er ikke det nok! Det skal være en oppmerksomhet for a job well done! Trenger ikke være noe av særlig verdi, men er da vanlig å gi en oppmerksomhet ved alle andre merkedager; bursdag, ferdig utdannelse, bryllup og masse andre greier.

Kjipe mannfolk som ikke gir noenting!

Og hvis/når dagen kommer at min sønn skal bli pappa, så skal han få klar beskjed om at fødegave er påkrevd. Så det!

Fortsetter under...

Da vi fikk førstemann tror jeg mannen min var høy på lykkefølelse og lite søvn da han gikk ut og kjøpte verdens største blomsterbukett og et aldeles nydelig hjertesmykke i hvitt gull med 20 diamanter;-) Hadde absolutt ikke tenkt tanken på å få en gave etter fødselen engang, så det kom som en stor overraskelse, og ble veldig glad og rør over den gaven:-) Fikk et mor-og-barn smykke da andremann ble født.

Herregud, jeg skjønner meg ikke på dere damer som skriver at dere og mannen deres var sammen om fødselen osv. Dere er vel sånne som sier "vi er gravide" også?

Det er DU som er gravid. Det er DU som føder et barn. At mannen er ved din side er det minste man kan be om. Det gjør ham ikke delaktig, det betyr ikke at han tar "sin del". Det krever faktisk ingenting.

Og barnet du føder er ikke noe mannen din gir deg. Om noe, er det noe DU gir HAM. Alt han har bidratt med, er en sprut sæd for ni måneder siden. Svangerskapet og fødselen er utelukkende DIN innsats, og det skulle bare mangle at mannen takker deg skikkelig for det. At fødselen skjer om kvelden, etter at butikkene er stengt, er den elendigste unnskyldningen jeg har hørt. Hadde han ikke oppdaget at du var gravid før da?

Enig med 10:36.

Uansett hvor politisk korrekt det er å si "VI er gravide, VI skal føde", og uansett hvor like man mener mann og kvinnen er - det blir bare for dumt.

Det er faktisk ikke til å komme bort i fra at det er KVINNEN som har den største (eneste faktisk) belastningen når det kommer til graviditet og fødsel.

Hvorfor er det så fordømt vanskelig (for KVINNER faktisk!) å anerkjenne kvinnen for den innsatsen hun faktisk gjør?

En mann som ikke klarer å vise takknemlighet for den innsatsen det er å bringe fram og føde barnet hans til verden - "for jeg holdt faktisk ut med hormonene dine (som om ikke de er aller verst for kvinnen selv) og IKKE glem at jeg holdt deg i lanken da du fødte!" - er en jævla dott spør du meg.

Sier ikke at han skal løpe ut å kjøpe dyre gaver, men anerkjennelse og takknemlighet bør man faktisk kunne forvente.

Første gang fikk jeg smykke med diamantanheng, denne gangen hadde vi bedre råd, og fikk et armbånd med 32 (!) diamanter. Har en mann som elsker å kjøpe smykker, det vet han alltid faller i smak. Forventet ingenting.

Annonse

jeg synes enkelte meninger her er direkte hårreisende!!!! kvinnen har da alldeles ikke gitt mannen en barn og kan derfor ikke kreve å få noe tilbake! man har vel i de aller fleste tilfeller vært to om å lage denne babyen. ja, kvinnen bærer og føder barna men mannfolket har da bidratt han også. skjønner meg ikke på noen av dere. skal mannen føle takknemlighet og gi dere anerkjennelse for å ha båret "hans" barn som han så aller nødvendigst bidro med litt sperm til for 9måneder siden?

det er deres barn. ikke hans eller hennes.

å kreve en gave for noe man har planlagt i felleskap, vel vitende om at et svangerskap kan være tungt og at en fødsel er vond er tåpelig. javisst er det fint å bli satt pris på, en fødsel er slitsomt så en liten oppmerksomhet fordi han synes du var fantastisk under fødsel er veldig hyggelig. men å kreve fordi du har vært så jævla grei og klemt en diger unge ut av et hull som vanligvis er ganske trangt og som nå er lappet sammen med utallige sting blir bare dumt.

og ja, jeg fikk faktisk gave. jeg fikk blomster og kort. og masse skryt for han synes jeg var flink. fødegaver er helt fint det!! er for fødegaver faktisk. men like gjerne en gave til far som til mor. som er symbol på "we did good" ;)

Ingenting, et velskapt barn. Min mann gir meg avlastning og lar meg hvile når jeg trenger det. Han elsker barna sine og det er nok for meg. Om han ikke kom med blomster på klinikken spiller det ingen verdens rolle! Der var det bare barnet som fikk all oppmerksomheten:)

Men kom her og glem bursdagen min...! Da er ikke mor så snill med mannen i huset, hihi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...