Gå til innhold

Hvor mye koster et barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det første leveåret sitt?

Jeg tenker mest på hvor mye man må beregne i hovedutstyret og hva man kan klare seg uten.

Synes et tall jeg fant i en artikkel fra sverige om ca 80 000 svenske kr var litt mye...

dette må jo isåfall være om man kjøper alt nytt, kan ikke forstå annet iallfall ellers er det jo mange spes studenter som ikke får kjøpt alt.

Noen som har barn som kan svare? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, 80 000 var mye ja, men klart, kjøper man alt nytt blir det jo litt.... Selv har vi arvet/lånt endel av utstyret. Lekegrind, vogn osv har vi kjøpt brukt på finn.no. Skal jeg prøve å summere opp summen vi har brukt på vogn(er), seng, barnesete®, lekegrind, vognpose osv så kommer jeg opp i ca 20 000 kr. Første året fullammet jeg mer eller mindre hele tiden, så mat kostet ingenting, og ikke brukte vi noe særlig penger på parkdresser, sko osv heller. Hva man bruker av penger på klær blir jo litt opp til en selv, og av tøy til så små finnes det masse fint brukt! De små sliter jo ingenting på klærne sine :)

Derimot vil jeg si at nå når snuppa er over to, da går det mer penger til klær og sko.... Hun vokser gjerne ut av skoa slik at vi må kjøpe flere par pr. sesong, regntøy, ulltøy, parkdresser osv osv. Så jeg vil heller si at første leveåret er det billigste, hehe.

Skrevet

Hmm, 80 000 var mye ja, men klart, kjøper man alt nytt blir det jo litt.... Selv har vi arvet/lånt endel av utstyret. Lekegrind, vogn osv har vi kjøpt brukt på finn.no. Skal jeg prøve å summere opp summen vi har brukt på vogn(er), seng, barnesete®, lekegrind, vognpose osv så kommer jeg opp i ca 20 000 kr. Første året fullammet jeg mer eller mindre hele tiden, så mat kostet ingenting, og ikke brukte vi noe særlig penger på parkdresser, sko osv heller. Hva man bruker av penger på klær blir jo litt opp til en selv, og av tøy til så små finnes det masse fint brukt! De små sliter jo ingenting på klærne sine :)

Derimot vil jeg si at nå når snuppa er over to, da går det mer penger til klær og sko.... Hun vokser gjerne ut av skoa slik at vi må kjøpe flere par pr. sesong, regntøy, ulltøy, parkdresser osv osv. Så jeg vil heller si at første leveåret er det billigste, hehe

Skrevet

ja jeg er egentlig enig med deg, jobber selv i barnehage så har sett at foreldrene "klager" over at ungene vokser så fort og ødelegger endel av klærne siden aktivitets nivået blir høyere :) Men klart vist man ikke har familie som kan hjelpe til med arving evt kjøpe " gave" til det kommende barnebarnet så blir det nok fort dyrt. Vogner i dag er jo svindyrt, heldigvis finnes det mye fint brukt :)

Skrevet

Noen pris er vanskelig å sette. Vi kjøpte alt nytt da vi ikke hadde noen å arve fra, og det blir fort mye penger!

Skrevet

ja dette va kun vist alt var kjøpt nytt på full pris, men likevel... kjenne æ blei litt kvalm her :) håpa vi får kjøpt mye brukt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...