Astro - 27.07.11 Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 "Gud, SÅ stor mage du har!!! " fikk jeg høre av en dame som stoppet opp og så på meg. Jeg har lagt på meg 10 kg, ligger rett på smf målene og er sånn jeg har vært med mine 2 andre barn. HELT VANLIG!!! ARGH... !
gladmamma<3 Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 Folk er så FREKKE.....!!!! Er mektig lei av folk som heletiden skal kommentere og "spøke" med tjukkasvitser! Tror jeg skal skrive en BOK om dette....hehe... Man blir litt satt ut av slikt...send noe tilbake "GUUUUD SÅ MANGE RYNKER DU HAR"......
Astro - 27.07.11 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2011 Fikk lyst til å si "Neimen, så UTORLIG STORT hode du har!! Har aldri sett maken!!." for ikke å snakke om alle de duste vitsene som familiemedlemmer kommer med: " der kommer ballen, og der kommer tjukka... ARGH. Hormonene gjør det vanskeligere og vanskeligere å bare smile pent og si.. "he he".
gladmamma<3 Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 Har det helt likt! Ringer mann eller blir oppringt, man svarer "hallo?!" ...får servert alltid "Hei TJUKKA"..................GGRRRRRRRRR..... Spesielt kompisene til sambo er glad i å terge meg... Da jeg alltid har vært av den sprettene, overaktive lille sorten.... Og her kommer "morsomhetene" på rullebånd...............! Tror folk dette er morsomt? Sjarmerende? pøh...........
NostraStoria Skrevet 1. juni 2011 #5 Skrevet 1. juni 2011 Følte dette var verre 1. gangen jeg gikk gravid, denne gangen bryr jeg meg ikke så mye om det. Virker som alle skal ytre sin mening om magen på alle gravide. Ja, jeg VET at jeg har stor mage, har tross alt en baby inni der.
7569 Skrevet 1. juni 2011 #6 Skrevet 1. juni 2011 Åh så enig så enig! Ukjente folk som kommer bort og skal uttrykke seg..spørre og mene saker..arrrgh! Helt utrolig. Visste ikke at det var slik jeg!
NostraStoria Skrevet 1. juni 2011 #7 Skrevet 1. juni 2011 Ukjente folk også?? Det har jeg aldri opplevd, den er drøy!
Lila <3 17.06.11 <3 Skrevet 1. juni 2011 #8 Skrevet 1. juni 2011 kjenner meg igjen! Gjerne etterfulgt av en "festlig" ; "du har vært på ultralyd, eller? Så du er heeeelt sikker på at det ikke er to?"
Klar for nr 3! Skrevet 1. juni 2011 #9 Skrevet 1. juni 2011 hater når folk kommer med den ja, "sikker på at det ikke er tvillinger" og "du ser jo ut som om du er fødeklar" så var jeg 5-6 måneder på vei. hysterisk morsomt.. NOT men det verste er bestemødre som sier "oi, så svær du er, mye større enn sist, jeg la på meg 6 kilo første gang jeg var gravid" åå hold kjeft har jeg egentlig bare lyst til å skrike, jeg har akkurat samme symfysemål som første gang jeg var gravid, så kan ikke helt forstå hvordan de klarer å se at magen er så mye større..
Cocopuffs Skrevet 1. juni 2011 #10 Skrevet 1. juni 2011 Jeg er SÅ enig med dere.. Jeg har gått opp 10 kilo og er snart høygravid, har stor mage ja, men jeg har faktisk en baby her inni.. Rart at folk tror at det er helt greit å si " OI, så stor mage du har"... eller, den beste " venter du tvillinger"? Jeg blir så irritert jeg...
miss c. Skrevet 1. juni 2011 #11 Skrevet 1. juni 2011 Man får ty til den klassiske kommentaren om at man er gravid - og så sukkersøtt spørre hvor langt på vei de er (kvinner), og spørre mennene hvor lenge siden / hvor mange kilo siden de har sett penisen sin
NostraStoria Skrevet 1. juni 2011 #12 Skrevet 1. juni 2011 Jeg tulla med sjefen min når han så på magen min og så på sin egen - stillte meg opp på siden av ham og "sammenlignet" mens jeg strøk meg på magen, haha. Han sa at han hadde spist mye ute i det siste
tinemor83 Skrevet 1. juni 2011 #13 Skrevet 1. juni 2011 Kunne ikke blitt mer enig i dette her... Jeg er mest irritert på familien min - søstre og mor - som sier sånn: "Åh himmel så stor du er, så stor var ALDRI jeg!" Jada, jeg er stor! Som flere sier over her: det er tross alt en baby inni der. Ja, jeg har lagt på meg mye! Men jeg liker ikke at de snakker om det... vet at de snakker om det når jeg ikke er der, og synes egentlig ikke det er særlig kult. Har prøvd meg på å være sarkastisk og si sånn: "Blir aldri lei av å høre om hvor stor jeg er dere...", men det bare ler de vekk. Alt er lov å si til de som er gravide! Og det er heller ikke noe særlig å høre ting fra de man ikke kjenner så godt eller de man ikke kjenner i det hele tatt... Som jeg sier til ungene mine: Noen ganger trenger man ikke si alt man tenker!!!
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 1. juni 2011 #14 Skrevet 1. juni 2011 Hehe selv blir jeg mer irritert når folk kommenterer "oi så liten mage du har og du som er halveis" osv. Får ikke høre det så mye nå lenger da, siden jeg faktisk har stor mage nå, men da magen var mindre ble jeg småsur hvis folk sa magen var liten hehe. Jeg syns bare det er gøy om folk kommenterer magen min. Er kjempestolt av den så tar meg ikke noe nær. Vet jo at de ikke mener noe vondt, og jeg vet jo selv at jeg har stor mage nå på slutten:)
MaybeBaby *12.08.11* Skrevet 1. juni 2011 #15 Skrevet 1. juni 2011 Vet, er som hele meg har blitt redusert til en stor mage, og personen i meg ellers blir glemt. Folka på jobben tar så mye hensyn til meg (fleste er damer), men det får meg til å føle meg invalid til tider er koselig m oppmerksomhet men ikke 24/ 7. Og hvorfor MÅ alle ta på magen. Hørt om se, men ikke røre? My god hehe!
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 1. juni 2011 #16 Skrevet 1. juni 2011 Har det også sånn...Folk kommenterer hele tiden hvor stor mage jeg har...:S Har ei søster som er 3 år eldre enn meg og hennes 3 barn var store da jeg begynte og få barn. Så hun godter seg virkelig nå når jeg er gravid...Får sånne kommentarer som : Nå har du sånn gravid nese ja....Sånn stor og rød! Og Nå begynner du å bli sånn riktig gravid blubbete.... Hva er det for noe da?!
StoltHønemor<3 Skrevet 2. juni 2011 #17 Skrevet 2. juni 2011 Helt enig.. Enkelte folk klarer ikke å holde sin munn lukket. Jeg har hatt det motsatt da.. Jeg er liten i forhold til andre som er like langt på vei som meg, men jeg føler meg stor pga denne magen er stor for denne kroppen.. Her får jeg høre; du er så liten, sikker på at det er helt bra? nei, du har ikke så stor mage nei.. Alt bra eller? "er alt bra med magen?" Ehh, ja.. Alt er bra ellers så hadde jeg ikke stått her i dag... Jeg har lagt på meg 13,5 kg faktisk, og magen buler ut av kroppen.. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor alle "bryr" seg egentlig...
StoltHønemor<3 Skrevet 2. juni 2011 #18 Skrevet 2. juni 2011 Virker som om gravide kvinner blir allmennseie... HELDIGVIS, er det ingen som driver å tar på magen min fritt fremt.. Kun nærmeste familie om jeg spør de vil kjenne spark
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 2. juni 2011 #19 Skrevet 2. juni 2011 Jeg var så lei meg en dag jeg kom hjem at jeg skrev på statusen min få fjesboka: "Har du ikke noe hyggelig å si om min struttende mage, så klapp heller igjen! Og JA, jeg er sikker på at ikke det er to inni der!" Da hadde jeg vært en tur i byen og møtt på ei jeg møter 3 ganger i året. Hun så sjokkert ut :" HÆ?? Hvor lenge har du igjen?? Du er jo ikke HØYGRAVID NÅ?? OG DEN SVÆRE MAGEN??" Jævla møkkakjærring. Jeg hadde da 7 uker igjen til termin.
1frafør_1påvei Skrevet 3. juni 2011 #20 Skrevet 3. juni 2011 Enig! Syns folk burde holde kjeft! med mindre den gravide selv har sagt hun syns det er morsomt med slike vitser! Syns selv jeg har lagt på meg veldig mye, er 34 uker og har gått opp 16 kg! Heldigvis er det ingen som har kommentert det til nå, men jeg ville IKKE vært komfortabel med å få høre tjukkas-vitser. Man går ikke rundt å sier "åh, så tjukk du er!" til ikke-gravide, og samme norm burde gjelde ift gravide også! Så om folk ikke har noe hyggelig på hjertet - hold kjeft!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 3. juni 2011 #21 Skrevet 3. juni 2011 uke 15 dame: "nå skal du jo straks føde jo, så koselig!", jeg: ehem... jeg har termin 15.juli så jeg er bare 15 uker på vei....., "å herreguuuuud, du er jo diiiiiger! det må jo være miiiiinst 2 der inne!!" uke 34 med samme dama....: "når hadde du termin?", jeg: jeg har termin den 15.juli om 6 uker!, dama: å herreguuuud, skulle ikke tro det når magen din er såpass liten!!" så ehem.......
Kråkebolle27 Skrevet 3. juni 2011 #22 Skrevet 3. juni 2011 En dame på jobb jeg aldri hadde snakket med komt bort til meg å spurte om jeg ventet tvillinger.. nei sier jeg. Dame: "da kan det ikke være lenge til babyen kommer!!" jeg svarer: "jo, har termin i august..." damen svarte med spydig blikk: "da må babyen over 5 kg!!" og dette på en skikkelig dårlig dag :-( Noen kan godt la være å kommentere synes jeg. Har hatt folk som har kommet med de utroligste baby - og føde historier som jeg slett ikke hadde trengt å høre. :-(
Kri_z Skrevet 3. juni 2011 #23 Skrevet 3. juni 2011 Jeg fikk beskjed om av ei bekjent at e så ikke gravid ut bare små feit! Kjent jeg ble helt rasene av dden kommentaren. Magen strutta og det gikk ikke ann av å ta feil liksom.
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 3. juni 2011 #24 Skrevet 3. juni 2011 Hva med denne fra min kjære tante: HERREGUD, mora di sa du hadde blitt stor altså, men SÅ stor da...!!!" Nice! Jeg føler meg alt som en hval, men NÅ følte jeg meg mye bedre med en gang.
knerten09+ knerteline11 Skrevet 3. juni 2011 #25 Skrevet 3. juni 2011 Hmm bare meg som ikke bryr meg om disse kommentarene? De er jo ikke vondt ment (får jeg håpe). Jeg er stolt av min store mage jeg, dog jeg denne gangen har fått mer kommentarer fordi den har vært liten. Oi er du 5 måneder på vei, det var jo en søt liten mage osv.Men nå begynner den å vokse godt til, så er slutt på de kommentarene, hehe. Med forrige la jeg på meg 25 kg og heller ikke da brydde jeg meg noe om kommentarer om magen. Var stolt over min gravide kropp jeg, selv om jeg ideelt sett ikke skulle lagt på meg fullt så mye :-) Ikke like stolt når det 1 år senere fremdeles var 5 kg for mye igjen på kroppen, men det er en annen sak. Det at gud og enhverman tror de kan ta på magen fordi jeg er gravid derimot - det setter jeg mindre pris på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå