iepiemarie Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Jeg har ikke termin før 5. august, så jeg satser på at jeg har GOD tid før bagen vår skal pakkes. Men noen tips på veien hadde vært fint? (Og dere som har født før: hva funker når det kommer til bukse/top til deg selv de første døgnene etter fødsel egentlig?)
Lukkeleg Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 Kroppen din er ikkje som før graviditeten sjølv om fødselen er over... Tenk komfort rett etter fødsel, romslige og mjuke kle, og toppar som du enten kan løfte opp eller dra ned ved amming. Eg kjøpte ei ny svart joggebukse sist (ei som såg litt ok ut) og hadde ei stor gravideskjorte som eg ikkje var for lei av å gå med. Trur det var dette eg gikk med på sjukehuset på dagtid.
tre små knotter Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 Hmmm har ikke pakket noe enda... kanskje det er det jeg burde gjøre i kveld?? 12 dager til termin... Skal ha med meg en joggis og en litt stor topp og et par singlets. Tar med en myk gravidbukse til hjemreisen og hentesett til babyen. Trenger vel ikke så mye mer enn det, toalettsaker, myke innesko til å labbe rundt med er vel ikke så dumt...
tre små knotter Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 Er barn nr tre som kommer, så jeg stresser ikke for mye i forhold til det
Gjest Skrevet 1. juni 2011 #5 Skrevet 1. juni 2011 Jeg har nettopp pakket bagen, har tre uker igjen nå. Det jeg har pakket er: - 2 joggebukser og 2 ammetopper/singletter fra HM + en cardigan - en t-skjorte til å sove i - amme-BH, truser og sokker - slippers - bind - purelan brystsalve - ammeinnlegg - t-skjorte, sokker og boxer til far - 2 bodyer og 2 sparkebukser til baby, et sokkepar, bomullslue - hjemmestrikket jakke til baby - et lite ullpledd og en gulpeklut til hjemreisen Skal selvsagt ha med kamera, lader til mobil, helsekort og toalettsaker, men dette er ting som vi bruker daglig og derfor må pakke ned når fødselen er i gang. Også litt kjeks og bendit smoothie skal med i bagen :-) Noe jeg har glemt? Evt noe jeg har med som ikke er nødvendig? Vet at de har massevis av bleier på sykehuset, tenker også at ting som paracet osv ikke er nødvendig å ta med..man er tross alt på et sykehus med alt det inneholder
mammasgull:) Skrevet 1. juni 2011 #6 Skrevet 1. juni 2011 Ville anskje tatt med en ekstra tskjorte til å sove i. Veldig mange svetter noe helt sykt etter fødselen. Jeg hadde ikke særlig mye vann i kroppen før føsel, men det var jaggu mye som skulle ut alikavell. Våknet på natten av at hele meg og sengetøyet var klissvått...
iepiemarie Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2011 ja, det anbefales mange singleter/trøyer til deg også, du skal visst svette og lekke rikelig de første døgnene etter fødsel:-)
StoltHønemor<3 Skrevet 3. juni 2011 #8 Skrevet 3. juni 2011 Jeg har termin 4 juli, men tror det blir KS her, om det viser seg så på ul i dag at han ligger i tverr fortsatt. Så da kommer vel han snart.. Er i min 37 uke, 36+1
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 3. juni 2011 #9 Skrevet 3. juni 2011 Jeg tenker å pakke i løpet av neste uke, er da 37 +, 38 iflg ultralyd i uke tolv. I tillegg skal jeg ha med nyfødtluer, badekåpe, varme sokker til fødselen og ipad'en!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå