Gå til innhold

Noen som har peiling på fravær/egenmelding osv?

Anbefalte innlegg

I forbindelse med alvorlig sykdom hos min svigermor så måtte min mann sykemelde seg, han var pga dette mye på sykehuset da svigermor skulle død innen kort tid.

En av disse dagene så måtte jeg være hjemme pga min mann var psykisk langt nede og sykemeldt, og var hos sin svigermor. ( hun døde noen dager senere) Jeg måtte ringe jobben å si at jeg ikke kom på jobb pga vi ikke hadde barnevakt da min mann egentlig hadde fri den dagen, men ble sykemeldt hele den aktuelle uken for å være hos sin mor før hun døde.

Sjefen min skrev fraværet den dagen som egenmelding på meg? Er det riktig? Må jeg bruke en av mine egenmeldingsdager på dette? Jeg vet jeg har 1-3 dager permisjon med lønn i forbindelse med dødsfall hos nærmeste familie. Men den dagen jeg ikke kunne gå på jobb levde svigermor.

Hva er riktig?

takker fpo svar

Fortsetter under...

Du har ingen konkret rett til å være borte fra jobb med lønn i slike tilfeller. Du kan SØKE velferdspermisjon og det er opp til arbeidsgiver å godkjenne dette. Du kunne spurt om å få en feriedag.

At arbeidsgiver har latt deg bruke egenmelding selv om du ikke er syk selv, bør du se på som et gode....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...