Gå til innhold

Søtsug om kveldene-vekta står bom stille.

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 3.5 mnd. Delammer og går trilletur ca 1 time hver dag. Har også begynt å trene styrke 2-3x pr.uke. Enn skulle tro at vekta begynte å gå nedover men den står bomstille. Og grunnen er nok at jeg har et slikt sinnsykt søtsug om kveldene. Prøver å putte i meg epler, gulrot, mandler og andre nøtter uten at det hjelper noe særlig. Spiser noe søtt, som regel sjokolade eller andre ting hver dag. Er som regel ikke så mye men nok til at trilleturene mine nok er bortkastet. Har jo også blitt mye kaffebesøk og dertil kaker og bakst til. Tar bare en ting men kjenner liksom at det setter seg på kroppen.

Hadde håpet vekta kunne begynt å gå ned men de 10 siste kg jeg la på meg under graviditet sitter bom fast. De 10 første kg gikk jeg ned med en gang. Vet jo at en ikke skal slanke seg men begynner å bli litt desperat. Drittlei av å gå i thigts å tunika. Orker ikke shoppe klær når jeg ser ut slik.

What to do? Kan man ta krom når man ammer?

Fortsetter under...

Gjest JuniGull10 og mange drømmer

Det med krom aner jeg ikke. Spør på apoteket.

Jeg hadde også et voldsomt søtsug på kveldene. Det er slutten på dagen og du har brukt mye energi i løpet av dagen (litt pga trilleturer og litt pga amming). Kroppen skriker vel etter mer energi. Spis en god og stor porsjon kveldsmat. Selv spiste jeg gjerne 3 brødskiver hver kveld med eggerøre og tomat. Nå som jeg ikke ammer, så har jeg gått ned til 2 brødskiver. Få i deg rikelig med proteiner (kyllingfilet, egg) og spis hver 3. time.

Trilleturene er ikke bortkastet. Husk at du opprettholder en god forbrenning og hvis du får mer muskler, så forbrenner du også mer. Finn heller gode søte erstatninger til det søte.. Hva med å ta en halv nutrilettbar hvis du absolutt må ha sjokolade? Eller en yoghurt? Det gjør jeg! ;-) Hvis du har frotsebehov, så kjøp den en stor vannmelon! :-)

Mitt søtsug på kveldene forsvant da jeg kuttet sukker på hverdagen. Holdt meg unna hele dagen, og spiste istedet mye grønt og proteiner hver 3 time. I tillegg ble det bedre når jeg ikke hadde søvnmangel. Kroppen min er fæl til å kreve søtt når jeg er trøtt.

Først etter det begynte kiloene å slippe.

Spis en skikkelig kveldsmat så du ikke er sulten, det hjelper på søtsuget.

Om jeg er helt desperat spiser jeg bringebær (frosne som jeg tiner i microen) med vaniljeskyr på. Pisker opp skyren litt og har på de småvarme bærene, veldig godt og mye mye bedre enn sjokolade og snop når man vil ned litt i vekt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...