Gå til innhold

Smaksprøver ved 3 mnds alder

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for svar.

Tror argumentet var at babyene var veldig mottagelige for nye smaker i denne perioden. Synes selv det høres veldig tidlig ut og ikke helt bra for fordøyelsessystemet.

Fikk ikke ammet forrige baby og fullammer nå, så ønsker selv å fullamme til 6 mnds alder hvis babyen er fornøyd med det. Forrige mann fikk mat fra 4 mnd og han er en kresen liten sak, så det funket iallefall ikke for han å begynne med annet enn melk tidlig! Diskuterte dette med en i familien og ønsket å høre synspkt her;)

HI

Mellom 4 og 6 mnd er det et smaksvindu hvor babyene er veldig nysgjerrige og mottakelige for nye smaker! Derfor er det lurt å begynne med små smaksprøver fra 4 mnd, men altså ikke noe tidligere enn det. Man skal ha kommet opp i ca. full porsjon når de er 6 mnd :)

jeg begynte med smaksprøver til baby litt før 3 mnd..

begynte ogås med grøt den tiden.. gik helt fint. men hadde jeg sett reaksjoner ville jeg jo kuttet det ut..

nå er han 4 mnd og smaker på det meste av smaker :)

har faktisk aldri sett han har mislikt noe.. :) han har smattet og kost seg med alle smaker siden første stund :) ok bortsett fra tran da :P

Annonse

Mine barn har fått smake på mye forskjellig fra 4 mnd alderen , det er utrolig viktig at di får mye forskjellig og varierte måltider. å like viktig at di får se hva di spiser .. å ikke gjemme å mose grønnsaker inn i maten .

jeg forklarer alltid barna hva di spiser å hvorfor det er så viktig.

Jeg vil nå påstå at det er grunnen til at jeg har barn som spiser det som kommer på bordet.... det hender at ikke alt er like godt, men di er langt fra kresne. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...