Ariela Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 Jeg ligger ute i bikini, men så begynte jeg plutselig å tenke på om det var særlig lurt mtp overopphetning hos baby. er i uke 38 nå. Noen som vet? ligger dere i sola? Ser pigmentflekkene kommer snikende nå. -Men pytt pytt... får smøre meg med faktor 25 og håpe det hjelper Vet dere om disse går bort igjen?
NostraStoria Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 Hvor bor du?? Hehe. Her er det ikke så varmt, men når det er varmt prøver jeg å ikke ligge direkte i sola, dette pga masse flotte pigmentflekker i ansiktet. Blir uansett veldig fort varm, så holder ikke ut i varmen så veldig lenge.
Billie Jean Skrevet 1. juni 2011 #3 Skrevet 1. juni 2011 Pigmentflekker kan ha en tendens til å komme tilbake når du soler deg også etter svangerskapet, men som regel svakere. Men å ligge ute i bikini er jo ikke farlig hvis du ikke blir overopphetet:) Pass på å få i deg kald drikke og ta pause fra sola hvis du selv kjenner deg for varm, da er babyen også for varm. Hørtes jo deilig ut å bo en plass hvor sola skinner da. ¤misunnelig;¤ Det skinner riktignok her også men en iskald vind ødelegger liksom sommerfølelsen:)
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 Jeg trodde det var greit å sole seg (med magen) sålenge mor ikke ble overopphetet liksom, og at man dekekr til magen innimellom, så jeg solte meg noen dager da det var fint vær. Merka jo at baby ble veldig vill inni magen når jeg lå i sola. Så var jeg hos jordmor i uke 32 før jeg skulle til syden og da sa hun at jeg måtte være veldig forsiktig med å ligge i solen ettersom jeg var så slank fra før, så det var ikke så mye som skilte mellom sola og babyen. Visste ikke at om man var slank/tykk hadde noe å si ang soling, men ifølge henen hadde det det, så da vi var i syden solte jeg kun magen litt innimellom. Lå for det meste med en singlett eller håndkle over magen. Fostervannet må jo bli varmt om man ligger å griller seg, så jeg ville nok dekt til magen mesteparten av tida om jeg var deg..
Zana123 Skrevet 1. juni 2011 #5 Skrevet 1. juni 2011 I Norge hadde jeg ikke bekymret meg så mye. Jeg jobbet sammen med gravide damer ute når jeg bodde i Afrika og de var ute i sola i 40 grader og alle hadde fine babyer når de kom ut.De drakk litt ekstra og satte seg under et tre om de følte seg for varme. Jeg ligger ute i sola hver gang jeg har mulighet, smører meg med solkrem, drikker masse vann og går i skyggen om jeg føler meg for varm. Har også diskutert dette med jordmor og hun sa at så lenge jeg ikke ble for varm, hadde baby det også greit i magen. Har så langt ingen pigmentflekker, men sjekker hver dag da disse ikke nødvendigvis går bort igjen i det hele tatt!
Tasselur Skrevet 1. juni 2011 #6 Skrevet 1. juni 2011 Nei, kommer ikke til å sole meg noe særlig i sommer. Det pga at jeg i 1. svangerskap var ute og gikk tur hver dag uten å smøre med noe særlig solkrem. Ble mange fine pigmentflekker av det, gitt. Ikke interessert i å få de denne gangen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå