Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg ble inseminert på mandag etter endelig å ha fått positiv EL-test søndag kl 1200. Ser ut som syklusen min har forskjøvet seg et par dager - om det skyldes disse to foregående kjemiske, vet jeg ikke. Har lenge vært veldig presis på 26 dagers syklus.

Når jeg kommer til Stork og blir scannet mandag, viser det seg at folikkelen er på 17,3 mm. Dette bekymrer meg litt, kjenner jeg. Sist var den på 23,9 mm (og da klaffet det). Tenker om det kan ha vært en som har sluppet allerede på motsatt side, eller om denne har sluppet og er i ferd med å skrumpe inn?? Eller er det faktisk mulig at denne er moden nok selv om den er så liten? Noen som har noe erfaring med dette?

Kjente at jeg reiste hjem med litt blandede følelser på mandag, og tenker at jeg kanskje ikke skulle tatt den UL i det hele tatt. Tok en ny EL-test tirsdag morgen (i går) og den var negativ. Kan nevne at jeg hadde tydelig EL-slim fredag. Noen som vet?

Fortsetter under...

Går det an å bli scannet på Stork? De har jo ikke leger, trodde ikke de gjorde sånt, gjorde de hvertfall ikke på meg den gangen jeg tuslet rundt i Køben og ventet og ventet på EL.

Det gynekologer har sagt til meg er at follikelen ikke slipper egg før den måler ca. 22 mm. Sjekket du med UL hjemme før du målte EL? Bare lurer på om du vet om den var større da? I tilfelle så kan det virke som om den trekker seg tilbake. Eller kanskje den har sluppet egget allerede? Jeg må ærlig talt si at jeg synes det er rart at de inseminerer når follikelen er så liten. Synes du bør ta dette opp med dem for det er ikke meningen at du skal bruke masse penger og følelser på å insemineres dersom det er fånyttes i utgangspunktet. Sannsynligvis måtte du betalt uansett inseminasjon eller ikke, siden du ble målt med UL så sent og like før inseminasjon. Neste gang tar du UL hjemme et par dager før forventet EL.

Ja, de scanner på Stork og starter også opp med IVF-klinikk til høsten.

Jeg tok ikke UL før jeg reiste, siden jeg de to foregående gangene har blitt gravid ved inseminasjon ett døgn etter positiv EL-test. Ble bare så overrasket nå over at folikkelen var så liten. Kan være at det var en folikkel på venstre side som hadde sluppet, slik at den på høyre siden var i ferd med å trekke seg tilbake?! Vet at eggstokkene konkurrerer om å slippe egget først og at den som ikke vinner, trekker seg tilbake for å hindre flerfødsler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...