Gå til innhold

Pappa er selvstendig næringsdrivende

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

han får pappaperm penger utbetalt fra nav som alle andre. mannen min er også selvstendig. det var ikke noe problem, må bare fylle ut et eget skjema. ringer du nav kan du be de sende det. de regner ut hva han har krav på utifra inntekten hans:-)

Han får permisjon som alle andre hvis han vil ha det. Men trur dåkke kan søke om at du overtar permisjonen siden han er den einaste som jobber i firmaet. Uten at eg veit det 100% sikkert. Mener sambo undersøkte dette da han skal starte et enkeltmannsforetak selv. Men han blir ikke alene da, så tror ikke han kan søke.

Det er kanskje verdt å sjekke opp i hvis han ikkje kan ta permisjonen? :)

Tror ikke du kan overta permisjonen hans fordi han er næringsdrivende. Mener jeg har hørt fra andre at det ikke er "grunn god nok". Han skal vel helst være alvorlig syk for at mor skal kunne ta over ukene til far. Hvis det ikke er blitt noe nye regler nå da...

Det er som de andre sier. Men dessverre for de flete som er i startfasen så er det ikke praktisk eller økonomisk mulig å få til en vanlig permisjon. Man kan ofte ikke bare skaffe seg en vikar og man har gjerne behov for en inntekt som er høyere enn 4.5 G. Men tidskonto er kanskje noe han kan vurdere. Å overta permisjon pga. enkeltmannsforetak er så og si umulig i disse dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...