hippimamma Skrevet 1. juni 2011 #1 Skrevet 1. juni 2011 hei. lurer bare på et par ting ang. prøverør. Før vi fikk dattera vår ble vi henvist til prøverør og ventetiden var da ca 5 mnd. på offentlig klinikk. vi klarte og bli gravide selv. nå er jenta vår 1 1/2 år og vi begynner og tenke på søsken. jeg har ikke brukt prevensjon siden fødselen, i januar ble vi gravide på nytt men mistet. Vi har ikke lyst og stresse med og bli gravide igjen, men jeg tester el i smug ;-) dersom vi ikke blir gravide i sommer har vi lyst og få hjelp til høsten. Men hvor bør vi gå? til lege og få henvisning atter engang eller privat klinikk. selv om vi har blitt gravide 2 ganger selv? har forstått det slik at det er forskjell på isci og ivf. og pris ikke minst. men så er det også forferdelig lang ventetid på ivf forsøk hos sykehuset. men tar sykehuset isci også? vi tror at siden vi har klart det selv og bli gravide er det nok best og ha isci forsøk? litt rart og lese etterpå, men prøver og få noen synspunkter på hva som evt. er lettest og gjøre i vår situasjon.
lizzieliz Skrevet 1. juni 2011 #2 Skrevet 1. juni 2011 Ventetiden avhenger litt fra sykehus til sykehus. Det er klart man skulle ønske å slippe vente, man har jo ventet nok... Jeg var overrasket over hvor kort ventetiden var - hadde forventet lengre:) Siden dere har blitt utredet tidligere,er det bare å sende henvisningen igjen - ta kontakt med legen dere ble utredet hos mtp dette. Hva hvis dere sender en henvisning nå offentlig, så er ventetiden nesten over etter sommeren? ICSI eller IVF avenger jo litt hvor problemet ligger. Det er vel bare ICSI når det er problem med sæd - mengde eller kvalitet. Icsi koster ikke noe mer offentlig, og de gjør det der også. I det private koster ICSI vel en 2-3000 mer. I det private koster et forsøk rundt 20 000 + medisiner. Lykke til
hippimamma Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2011 vente tiden er bonn i bøtta, men forhåpentligvis blir det noe positivt ut av det hele :-) problemet hos oss ligger hos mannen sine svømmere, husker ikke helt om det er mengde eller kvalitet. jeg forstår at ivf er dyrt da man tar ut egg og befrukter det før det settes på plass igjen, men ved icsi tar man en nål med sæd og inn i egget som ligger inne i kroppen. bruker man da like mye medisiner ved icsi som ved ivf? jeg ønsker i grunn og gå til klinikk hausken. hvorfor er pris forskjellen der på ivf 24 000 u/medisiner og ved icsi 2000 kr? nå forstår jeg ingenting...
MegOgSkjønningen Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 Hei. Icsi er noe man kan gjøre dersom man samtidig har et IVF forsøk. Ved vanlig IVF henter man ut egg, disse legges i en løsning sammen med sædceller og så blir egget befruktet og satt inn igjen. Ved ICSI går kvinnen gjennom akkurat det samme som ved IVF, men når eggene er hentet ut sprøytes sædcellen inn i egget ved hjelp av mikro-injeksjon med en ultratynn nål (sånn helt enkelt forklart). Egget ligger ikke inne i kroppen når denne prosessen skjer, det skjer også utenfor kroppen. Prisen på ICSI i det private er høyere enn ved vanlig IVF. Så dersom vanlig IVF koster 24000 + medisiner, koster ICSI 2000kr i tillegg til de 24000 kr, altså blir et forsøk med ICSI 26000 kr hos Klinikk Hausken. Håper dette svaret hjalp deg litt Har ellers bare positive ting å si om Klinikk Hausken Lykke til!
hippimamma Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2011 Nettopp nå forstår eg :-) takk for hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå