Gå til innhold

Hvor mye koster hormon spiral? Og må man betale det ved legebesøket??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

koster ca 1100 kr iflg felleskatalogen. Heter Mirena (tidligere levonova). Du må først få resept på den, så gå på apoteket og hente den ut (inkl betale den), så ny time hos legen for å få satt den inn. Utrolig lettvint, og de fleste er fornøyd med lite eller ingen bivirkninger (men selvf er det individuelt hvilket prev.middel man liker best). Kostnaden er jo grei...trenger intet nytt før etter 5 år.

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Er som slik de over ehr skriver ja. Jeg betalte vel 1200,- ca.. 300,- hos legen så ja 1500 totalt.

Det er jo det absolutt billigste prevansjonsmiddelet siden det er en engangssum så holder den i 5 år!

Jeg fikk satt inn hormonspiral i dag faktisk, det gruet jeg meg skikkelig til det var ikke vondt! Og nå slipper jeg huske på p-piller beviset på at jeg er dårlig på det ligger i rommet ved siden av nemlig ;)

Hvis du skal til gynekolog for å sette inn spiral, trenger du ikke resept på forhånd. De har spiraler på legekontoret.

Hvis du har mulighet til å dra på apoteket i Sverige så lønner det seg økonomisk. Mye billigere der :)

man trenger resept på hormonspiral jo. uansett.

det gynekologer har på kontoret sitt er kobberspiraler. man trenger nemlig ikke resept på det. men alt som inneholder hormoner er reseptbelagt.

Annonse

Det var jeg som svarte at man ikke trenger resept hos gynekolog.

Man trenger faktisk ikke det! Jeg jobber som legesekretær på et gynekologisk legekontor, så dette vet jeg. Ihvertfall er det sånn hos oss... Begge legene jeg jobber for har et lite lager med hormonspiraler, så pas. trenger ingen resept på forhånd. De kan selvfølgelig få en resept hvis de ønsker det, slik at de har mulighet til å dra til Sverige (jobber like v svenskegrensa). Jeg informerer om dette til de som bestiller time for innsetting av spiral, slik at pas. kan avgjøre selv hva de ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...