Gå til innhold

Når kan man begynne med velling? Når begynte dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Mini spiser ikke så mye så har lyst til å gi litt velling. Gleder meg til å begynne med fast føde tror hun også vil like det bedre enn den kjipe mme som smaker klorin hun nå spiser, men det er litt tidlig hun er 12 uker snart 3 mnd da.

Men er det for tidlig med velling også? Hvordan lager dere det i såfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer veldig hvem du spør. Her er helsestasjonen veldig på at de ikke skal ha noe "mat" før 6mnd, men sist jeg var der når mini var 3 mnd sa de at om jeg ville prøve grøt.... tenkte herregud, hva har slått deg? andre steder i landet sier de 4mnd.

Går an å prøve litt forsiktig med velling om du vil det. Bare å lage tynn grøt. Er det bare du som synes hun spiser lite? legger hun på seg det hun skal?

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg trodde hun spiste bra jeg, for hun virker så tilfreds og smiler masse. Men legger ikke på seg nok har vi nå sett på de 3 siste veiingene, hun spiser en 400-500ml døgnet.. Noenganger ikke mer en noe over 300ml.

Helsestasjonen sa jeg skulle tvangsfore henne.. Ja det var jo lett igrunn, det resulterte i VRÆL og mindre spising igjen. Så hun får mat når hun er sulten + at jeg prøver å dytte i henne litt mer innimellom.

Hun har kumelk allergi så spiser mme som ikke smaker så godt. Finnes noen grøt uten kumelk?

Uff man blir jo gal av så mange forskjellige råd "NEI ikke noe annet enn melk før 6 mnd" "JADA 4 mnd går fint" Blir forvirret jeg og. Men kunne tenke meg å prøve litt..

Skrevet

Melkeallergi på minsten her og, men lite grøtpulver å få kjøpt i Norge. Eneste jeg har funnet er på helsekost, de er "greie nok", men den unge herremannen foretrekker de jeg har kjøpt i Sverige..:P Hjemmelaget går også greitt, når jeg gidder koke selv. Har gitt han velling laget av melkefritt grøtpulver og Nutramigen AA, funker greitt det. Tilsetter olje og tran, de smakene er han vant til, så det går greitt. ;) I hjemmelaget får han sviskepure, magen hans trenger det. Han elsker Sinlac, men jeg prøver å styre unna den, er veldig søt, og jeg er vel redd for at han skal bli søtmoms. Men enn så lenge så ser det ut til at han spiser det han får, og koser seg stort!

Skrevet

Jeg begynte med velling da sønnen min var 3 1/2 mnd og gir det fremdeles fordi det er den eneste måten jeg får i han melk + lite søl + metter godt. Jeg gir det på flaske. Bruker en skje mindre grøt enn mme på flaska.

Skrevet

Sønnen min ble forresten mye roligere etter at jeg begynte med fast føde, og det er deilig at han nå spiser 5 ganger i døgnet istedenfor annenhver time. Jeg begynte litt med grøt rett før han var 4 mnd. Husker at jeg hadde time på helsestasjonen og ville vente med å begynne å gi grøt til etter den fordi jeg regnet med å få kjeft ;) tror de mener fast føde er greit fra 4 mnd for de som ikke ammer. Lykke til

Skrevet

Jeg begynte med smakepotsjoner grøt i forrige uke, da var han 3,5 mnd. Prøvde velling også, men han ble så sint at han mistet pusten! Var nok ikke helt klar for det, nei ;-) svelger litt av grøten, men skjønner det ikke helt enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...