Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #1 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg har fått påvist at jeg har to ganske store gallesteiner. de er ca en cm lange og 3-4 mm breie. Jeg har vært litt plaget, med milde smerter i ny ig ne. var jo derfor jeg kontaktet legen.... men i det siste har jeg vondt stort sett hele tiden. jeg har ikke "gallestein-anfall" for det skal vist være grusomt!!! Men det begynner å bli slitsomt å ha små-vondt stort sett hele tiden... noen som har fjærnet galleblæra eller knust steinene her inne?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143285910-gallestein-noen-fler-som-har-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #2 Del Skrevet 31. mai 2011 Hei. Jeg fikk fjernet min galleblære ca 4 uker etter sist fødsel i 2000 Hadde termin 13.juni men allerede fra april var jeg inn og ut på fødestuen. Jeg sa klart ifra at jeg ikke var i fødsel men kjente at noe var fryktelig galt i magen. Hadde et par gallestein anfall et par uker før fødselen og trodde rett og slett jeg skulle stryke med. Det som jeg tenkte mest på i ettertid var at en enkel blodprøve hadde avslørt hva som var feil. Når minste frøkna kom før terminen var hun tydelig stresset sa jordmor, det var også barnebek i fostervannet. 3 uker etter fødsel så fikk jeg anfall igjen, denne gangen ble det akutten og ikke fødestuen. Da ble jeg lagt inn men nektet operasjon da jeg var full av hormoner og angst for å dø fra baby`n... herlig med nybakte mødre. Nå hadde de hvertfall endelig funnet ut hva det var. Holdt meg unna grillmat, godteri og generell fet mat da jeg fikk beskjed om at dette ville trigge anfall. Det gikk vel en drøy måned før det ble sykehuset igjen. Da måtte jeg skrive meg ut på eget ansvar etter en natt til observasjon da jeg fikk masse smertestillende. Skulle bare hjem for å pakke en bag og hente minste snuppa. Fikk enerom da de ikke var spesielt glad for å få en så liten baby på mage og tarm avdelingen. Men det var eneste mulighet til å roe meg ned. Etter inngrepet, som etterlater få og små arr, fant de steiner som satt fast oppe ved bukspyttkjertelen. Var ikke langt unna at dette kunne få en ganske tragisk utgang for min del. Ble en lang historie dette her. Mitt råd til deg er hold deg unna fet og røkt mat, dette gjør at gallen skal hjelpe leveren med å bryte ned fettet. La den hvile så mye som mulig. Etter inngrepet måtte jeg ikke tenke på hva jeg spiste, annet enn at jeg blir uvel av for mye fett i maten. Is, kaker og smågodt i begrenset mengde går allikevel delvis bra. Ønsker deg lykke til, håper du får en operasjon dersom steinene dine lager krøll Ta blodprøver dersom du er usikker. Fester de seg i galleganger så vil verdiene dine i blodet stige. Husker dessverre ikke hvilke de var. Tror de skal være på rundt 200...men dette vet sikkert noen andre bedre enn meg. Er jo tross alt en evighet siden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143285910-gallestein-noen-fler-som-har-det/#findComment-143286058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #3 Del Skrevet 31. mai 2011 Mamma har det. Men hennes steiner var allerede knust og nå har hun så godt som aldri smerter mer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143285910-gallestein-noen-fler-som-har-det/#findComment-143286079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå