Gå til innhold

barnevernet har gitt min EKS rapporten som inneholder bla pasientjournalen min!

Anbefalte innlegg

samt opplysninger om min nåværende kjæreste og polititreff på meg o g han( uaktsom kjøring osv)

Dette går jo under PERSONvern! og skulle ikke funnet sted i min eks' hender! hva i all verden kan jeg gjøre md dette?

Fortsetter under...

Jeg fikk også alle opplysninger om min eks fra bv. Noe som helt klart var en glipp.

For meg passet det utmerket da vi skulle ha en rettsak og jeg kunne bruke disse opplysningene mot han. Men for han var det helt klart veldig kjedelig.

Men han prøvde å skjule voldelige forhold registrert hos politiet samt psykologvurderinger og jeg tror nok at dette var med på å gi meg full foreldrerett.

Annonse

Dommeren bedømmer bevisene og dette ble godtatt. Det var veldig relevant for saken etterosm han var mistenkt for vold mot barna.

I ettertid er jeg veldig glad for at jeg brukte det men hadde jeg vært i hans sko hadde jeg jo selvfølgelig som HI her følt meg veldig ille.

Dog er nok lærdommen at man skal sørge for å ha sin egen sti ren så har man ingen ting å frykte.

Men når det kommer til pasientjournal. Huff jeg skjønner at det er leit for deg HI. Få deg advokat.

Men en annen ting. Hvordan VET du at han har fått disse opplysningene?En ting er at han sier han har fått det en annen ting er om han virkelig snakker sant?

Det er ikke lov å bruke barneverndokumenter i rettsaker uten at fylkesmannen har gitt tillatelse til dette...

HI, du bør skrive klage og sende fylkesmannen dersom du vet med 100% sikkerhet at han har fått dissse opplysningene. Jeg jobber i barnevernet. Det er strenge regler for hva som skal gis ut til de enkelte partene. Mor og far har kun rett til opplysninger som gjelder barnet, ikke ting som omhandler hverandre...

Jeg kan bekrefte at i vår rettsak så ble det brukt masse dokumenter fra BV som bevis. Noen lå i straffesaken som var pågående og ble tatt inn og andre ble lagt frem etterhvert.

Så at det ikke er lov uten at fylkesmannen har gitt tillatelse er meg ukjent. Men nå er ikke jeg kjent med hvordan bevis tillates. I vår sak gikk det helt fint.

paragraf 6.. finner ikke noe.. LINK??

vel, han har fått med seg disse dokumentene med opplysninger om BÅDE meg og min samboer. Saklsbehandler hadde heller ikke lov å innhente oppl. om samboer, han var på det tidspunkt undersøkelse pågikk, kun min kjæreste, men saksbehandler løy på daværende tidspunkt for å få godkjenning til å kreve disse oppl. om han. Vi har klaget. Saksbehandler forsvarte dette med at hun oppfattet oss som samboere( til tross for at vi rettet på henne HVER gang hun sa det. Dette er også min mor vitne til, da hun var med i ett av møtene der jeg rettet saksbeh. gjentatte ganger!)

Uansett... disse opplysningene skulle aldri kommet min eks for hånd.. stakkars samboeren min, som nå blir blottlagt for hele byen, bare fordi han fikk sg dame som hadde en sjalu og psyko eks.

( er eks som har ringet barnevernet selv!)

HAr advokat.. gjett om dette skal få seg en god gjennomgang hos bv i morgen!

er ganske alvorlig å begå et slikt brudd.... håper faktisk hun mister jobben sin!

ja jeg vet han har denne rapporten. Fikk tilsendt mail fra min advokat den mailen eksens advokat har sendt, som inneholdt rapporten hun hadde fått fra hennes klient.

Det stod alt fra da jeg tilogmed var i barnevernet da jeg var 15.

Eksen skal kreve hovedomsorgen for barnet. Noe han pltuselig fikk for seg nå da...sjalu psyko rævhøl som ikke tåler at jeg har det godt. Unnskyld språket men jeg er så lei han!

Annonse

Å bryte taushetsplikten er straffbart. Straffbare forhold melder man til politiet. Så melder du i fra til barnevern og fylkesmannen. Får du motgang hos forvaltningen, så tar du det videre til sivilombudsmannen.

Forutsetter her at de ikke hadde noe som helst rett eller plikt til å gi din eks innsyn i disse dokuzmentene i forbindelse med sakensopplysning.

Jussbuss er jo bare noe forbanna tull da. Vi kontaktet de men de er bare interessert i saker og løse de internt bare for å øve seg. De tar aldri kontakt igjen og hvis man ringer flere ganger så må man fortelle om og om igjen hva saken er. Kommer aldri med noe løsning.

Ta kontakt med en vanlig advokat og få noen råd. Sjekk ut om dere har fri rettshjelp.

Jeg er desverre ikke overrasket.. Er fostermor og er helt sjokkert over barnevernet. Det gjelder nesten på alle områder. Hvordan vi blir behandlet, hvordan de behandler den biologiske familien og hvordan de tar tak i ting. Eller hvordan de glemmer å ta tak i ting

Mitt råd er å prøve å forholde seg saklig og ta det opp med advokat

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...