Gå til innhold

Hva tenker folk egentlig når de kommer på besøk i et gammelt og slitt hjem?

Anbefalte innlegg

Altså det er rent og pent og hjemmekoslig, men slitte møbler, slitt tapet osv... Skulle så absolutt ha pusset opp, men har ikke råd..

Vi har et sånt hjem, og vi syns det er forferdelig flaut å få besøk! Så derfor lurer jeg på hva folk tenker..

Fortsetter under...

vell jeg bor sånn slik. og de fleste rundt oss vet vi ikke hadde råd til dyrere hus, men vi jobber da for harde livet for å pusse opp,. men kunn etter hva vi har penger til. tar ikke opp lån eller noe for dette.

jeg ville vell tenkt at dersom folk ikke har råd så har de ikke det. kansje de trives slik. ikke vet jeg. men jeg ville aldri dømt noen ut fra det. jeg tenker heller verre om de som har stort, nyopppusset hus, men ikke har en dritt av penger og gjeld så langt det går..

Da klør jeg litt i fingrene etter å ta et strøk med maling! Billigste formen for oppussing som finnes. : ) Ellers så synes jeg ikke det er noe å føle seg flau over, alle gjør det de kan når de kan, eller så er de ikke så interessert i det. Man prioriterer forskjellig.

Annonse

Vi bor i et eldgammelt hus der den siste større oppussingen, alt utenom litt maling, ble gjort på 70 og 80 tallet. de aller fleste møblene er arvet eller kjøpt på loppemarked og det er faktisk ikke så ofte det er helt ryddig heller. Likevel får vi ofte høre kvor koselig det er her og det er et naturlig samlingssted for fammilien. Det er mange som har feiret fødselsdager ol her. Trives gjør vi også. Om noen år må vi nok ha nytt kjøkken. Det begynner å synge på siste verset, men jeg tror ikke det blir noe hyggeligere her selv om vi får nytt.

Jeg synes ikke det er flaut å få besøk.

Men da har dere jo gjort det eneste som jeg finner litt merkelig hvis man ikke gjør, nemlig å male! Alt annet koster endel, så det må man bare ta etterhvert.

Må jo være fint å ha venner som kan "følge med" på prosessen fram til dere får gjort det dere selv synes må gjøres? Tenk så moro, når dere får spart til gulv, og de da kommer innom og ser hvilken forandring det ble! Jeg er sikker på at de vil glede seg med dere. : )

Hilsen 18:45

Mitt hjem er også slikt og når jeg har vært hjemme hos folk hvor allt er nytt og i stil til hverandre, så flott. Ja da har jeg ikke så veldig lyst å ha de på besøk i mitt gammle og slitte hjem. Jeg har malt noen vegger av de som så værst ut men jeg eier ikke huset så jeg får ikke gjort noe mer en det. Kaster ikke bort masse penger på å pusse opp andres eiendom.

Og møblenemine gud som jeg skulle bytta de ut om jeg hadde hatt råd, men har ikke penger til overs når allt er betalt så da får det bare vente for jeg nekter å handle på avbetaling

Før jeg pussa opp stua kunne jeg merke at folk så seg rundt med kritisk, ja misfornøyd blikk. Men en misjonærsønn fra Afrika sa; "Hvorfor må du pusse opp?" Jeg var i grunnen enig men følte at jeg var nødt til det pga at alle de andre virket så misfornøyde.

Vennina mi har det sånn, og det jeg gjorde var å male stua dems.... det var ikke snakk om at de ikke hadde råd til det, for de betalte malingen selv. Men jeg syns det var forferdelig stygt (det syns de også, men de gadd ikke gjøre noe med det) så jeg gjorde det for dem. Det ble så fint!!!!

Men, så lenge man ikke har råd, nei da har man ikke råd da. Enkelt og greit. Det viktigste er jo tak over hodet og et hus uten råte :)

Det tenker jeg ikke på i det hele tatt faktisk. Kanskje tenker jeg at dere må vaske litt ekstra for å få det til å se rent ut men ellers ofrer jeg ikke andres interiør en tanke.

Og dette er fra ei som bruker alt for mye penger på oppussing og mener at vi nordmenn har blitt helt hysteriske når det kommer til dette.

Si bare at du er shabby inspirert :) Det er veldig in om dagen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...