Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sover deres på dagtid??

Her sover hun fra ca 10-11 og 13-14 pluss minus en halvtime på klokkelsett når hun sovner.

Og det er nå blitt det eneste hun sover på dagtid. For ikke lenge siden sov hun gjerne fra 15.45 til 16.30-16.45 og, men nå nekter hun plent selv om hun er trøtt.

Vi har hatt fast leggetid kl 18.30, men nå er det helt umulig å holde henne våken så lenge, 18.15 har hun kapitulert for dagen. Men da starter jo morgenen 05.30.... Det er ikke så gale egentlig. Får vann på flaske om natten, det er det eneste.

Men er dette for lite søvn på dagtid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sukk får ikke frem svarene her :(

Ser bare mitt eget innlegg

Skrevet

Lille her våknet 7 i dag, sov igjen fra 10 til 12.30 og 1,5 timer på ettermidagen. La seg 7 i kveld og tok vel ca 30 min før hun sovnet.

Men det varierer hvor mye hun sover på dagen. Når hun våkner om morgenen varierer og, selv om jeg legger henne til samme tid hver kveld.

Skrevet

min også sover omtrent akkurat slik din gjør.. han trenger 2 perioder med søvn på dagtid, og de varer fra en halvtime til en og en halv time... han sov også mer før.. han sover forsåvidt lenger om jeg går tur, men tar gjerne en havltime før han sovner, og jeg må være i bevegelse (GÅ) hele tiden, så jeg orker rett og slett ikke så lange turer hver dag.. jeg setter på pysj (evnt bader) senest kl 18.00 for han blir veldig fort trøtt.. legger mellom 18.19.. også sover han til 5-6-7...med 3-5 oppvåkninger..

om det er lite? vet ikke, men skjønner ikke hvordan vi skulle fått de til å sove lenger egentlig..

Skrevet

Glemte å si at hun får pupp 2 ganger på natten. Sovner ved puppen og da legger jeg henne tilbake i egen seng. Skal prøve å venne henne av med amming om natten snart. Har sååå lyst til å sove en hel natt.... *sukk*

Skrevet

Glemte å si at hun får pupp 2 ganger på natten. Sovner ved puppen og da legger jeg henne tilbake i egen seng. Skal prøve å venne henne av med amming om natten snart. Har sååå lyst til å sove en hel natt.... *sukk*

Skrevet

Hei på deg:)

Skrev igår også, men innlegget mitt ble ikke synlig... men uansett:)

Min datter var også sånn når hun var rundt 6mnd. Det var da hun gikk fra tre til to hviler i løpet av dagen. Det ble to hviler på formiddagen, og da lenge til legging.. men etterhvert holdt jeg henne litt og litt lenger oppe mellom hvilene. Og hun kom egentlig inn i en fin rytme av seg selv etter en liten stund.

Nå er hun 8mnd og sover 10-11 og 14.30-15.30 og legger seg kl19:) det er helt perfekt her i hus:)

Det blir bedre:) lykke til:)

Skrevet

Kanskje du bør prøve å forskyve blund nr 2 litt, siden de kommer ganske tett opptil hverandre..? F.eks hvis blund nr 2 starter i 14/15-tiden istedet for, så holder hun kanskje ut til kl 19 på kvelden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...