Gå til innhold

Dere som har vært til samtale ang planlagt keisersnitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere hatt med brev alle sammen? Altså når dere selv ønsker keisersnittet? Hva skriver dere isåfall?

Jeg skal i morra, men vet ikke hva jeg skal skrive. Syns egentlig det er litt tragisk at jeg skal være nødt til å skrive ønskebrev også. Liker ikke helt hierarkiet på sykeshuset..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke kunnet velge min ks-dato, og hvis du skal til samtale, vil jeg jo tro at du blir enig med legen?

Jeg skal ha ks tre uker før termin, men dette er grunnet tidligere komplikasjoner, og veldig stort barn.

Har du fått beskjed om at du må ha med brev? Til de som setter opp operasjonene, eller fødselslege eller jordmor?

Synes det hørtes litt rart ut det du skriver...

Skrevet

Enig i at dette høres rart ut.

Jeg var til samtale med lege etter å ha blitt henvist av jordmor på Ullevål sykehus. Noe ønskebrev ble aldri nevnt. Det er dessuten opp til sykehuset når de har kapasitet + når legen mener det er best i forhold til termin (ofte ikke mer enn 10 dager før).

Skrevet

Jeg ser nå at jeg skrev litt klønete i hovedinnlegget. Mente ikke n å r man ønsker keisersnittet, altså i forhold til termin, men at man generelt ønsker det selv. Jeg ser for meg en kamp mot legene for å få det, i og med at jenta mi tross alt kom ut riktig vei for tre år siden. Det er altså mulig for meg å føde vaginalt, men jeg ønsker snitt likevel, på grunn av komplikasjonene vi fikk begge to etter fødselen.

Nei, altså, jeg var til samtale hos jordmor om dette - fødselsangst og sånn, og hun sa at jeg kunne skrive brev og ta med til gynekologen. Men jeg vet ikke om det er nødvendig. .

Skrevet

Jg fikk innvilget KS på grunnlag av tidligere komplikasjoner i etterkant av fødsel. Jeg fødte vaginalt sist, men pga plagsomme arvvev og smerter lang tid i etterkant får jeg KS. Om akkurat en uke i dag holder jeg han i hendene mine, gleder meg veldig.....og det er 3 uker før UL. Lykke til ;)

Skrevet

Jeg fikk ikke ks pga angst, men jeg hadde det i tilleg til medisinsk grunn. Jeg hadde ikke med noe brev pga den medisinske grunnen min, men i din situasjon tror jeg at det kan være lurt med et brev. Der kan du (kortfattet, ikke skriv side opp og side ned!) hvorfor du ønsker ks. Det kan være greit å ha i tilfelle du bare blir sittende og gråte, slik at du ikke får sine synspunkter fram.

Lykke til! Jeg har i alle fall bare møtt hyggelige og 100% støttende gynekologer, håper du er like heldig. Ikke alle gynekologer er føde-vaginalt-for-enhver-pris, særlig når du har en dårlig fødselsopplevelse bak det fra før. Mitt inntrykk er at de tar mer hensyn til det enn hvis det er snakk om førstegangsfødende med fødselsangst, som ikke har samme "grunn" til angsten (minus overgrep og slikt, selvsagt).

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Nå har jeg faktisk vært på samtale, og har fått keisersnitt! Så herlig! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...