Junifrue Skrevet 31. mai 2011 #1 Skrevet 31. mai 2011 Vi skal ut på langtur med bil i morgen, 6-7 timer. Mini er 4 mnd og vi skal ta pauser underveis så hun får komme ut av setet. Problemet er at vi har gammel bil med seter som skrår innover og dermed blir babysetet tippet forover så mini blir veldig rett i ryggen. Hun holder som oftest hodet sitt greit selv, men når blir sliten eller sovner detter det framover og blir sittendes i noe som ser ut som en veldig ubehagelig stilling. Har prøvd en slik nakkepute for babyer, men det hjelper ikke stort. Noen forslag til hvordan vi kan gjøre turen mest mulig behagelig for mini? Vi har forresten et Britax babysafe sete.
MBSS Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 Kan du ikke få bygget opp bilsetet innerst slik at d ikke skrår slik?- under babystolen altså??
Junifrue Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2011 Jeg var og spurte på en barneutstyrsbutikk, og ifølge dem skal man ikke det. Hun kunne ikke svare på om det gjorde noe med sikkerheten, men forsikringsselskapene godtok det hvertfall ikke...
flypapir Skrevet 31. mai 2011 #4 Skrevet 31. mai 2011 Er nok ikke så mye du kan gjøre annet enn å bytte bil, evt bytte sete. Å bygge opp setet er ikke bra hvertfall i tilfelle det skulle oppstå noe. Du får sette deg i baksetet sammen med babyen og støtte hodet når behovet er der.. Eller kanskje du kan bygge opp med noe? Et teppe ol som kan formes på en eller annen måte?
flypapir Skrevet 31. mai 2011 #5 Skrevet 31. mai 2011 I nederste avsnitt mener jeg altså å bygge/støtte opp hodet, ikke setet
Junifrue Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 31. mai 2011 Ja, skjønte det:) Jo, blir nok å sette meg bak med henne hvis hun detter fram med hodet... Men syns det er fryktelig rart at babysetene ikke skal kunne tilpasses forskjellige bilseter, de aller fleste skrår litt innover hvertfall. Skulle jeg kjøpt noe nytt hadde det nok blitt nytt babysete, ikke bil;)
AlmaN Skrevet 1. juni 2011 #7 Skrevet 1. juni 2011 Jeg har inntrykk av at dette er ganske vanlig, at hodet henger litt på de minste når de går over fra babystol til større stol. Vi prøvde med en slik krage rundt halsen, det hjalp litt men det var ikke alltid den holdt seg på plass. Jeg tror egentlig ikke det er noe skadelig at hodet henger sånn. Så lenge de sover godt kan det vel ikke være så altfor ubehagelig heller? Vi gjorde ikke så mye med det og jeg kan ikke tro han har tatt noe skade av det. Jeg vil likevel prøve krage til lillebror nå, og ellers kanskje legge noe mer under haka, hvis det går an. Bygge opp setet er absolutt ikke bra nei. Har sett det fins noe å få kjøpt til å legge under, men vet ikke om det er godkjent.
Junifrue Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 5. juni 2011 Jeg endte opp med å sitte bak med henne og rett og slett holde hodet hennes oppe når hun sovnet. Var rett og slett nødt til det, for hun våknet hver gang hodet datt ned.... Hun har fortsatt babystol da, så syns dette var noe produsenten skulle tenkt på, men jaja... Hun var uansett så ukomfortabel på turen på grunn av varmen allikevel, så det var egentlig ingenting som var bra stakkar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå