Liaes Skrevet 31. mai 2011 #1 Skrevet 31. mai 2011 Ja, jeg vet, vi er ganske treg med og få unna permisjonspapirene.. Men i hvertfall; er det slik at far må søke på eget skjema for å få fedrekvoten? Må han avgjøre nå når jeg skal sende inn mine papirere om når han skal ta fedre kvote? Har vi "krav" på at far kan ta ut fedrekvoten gradert, slik at jeg er på jobb ett par-tre uker mens far er hjemme med baby? Eller er det opp til arbeidsgiverene våres? Huff.. skal ikke være lett og forstå seg på dette med litt veldig tidlig ammetåke..
Regina Phalange Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 Anbefaler deg å ta en kjapp telefon til NAV. De kan svare på alle slike spørsmål. Det står også mye info om fedrekvote på nav.no Men uansett, far søker om fedrekvote på eget skjema. Fyll ut dine egne papirer først, fedrekvoten kan du ta etterhvert :-)
Tullemamma75 Skrevet 31. mai 2011 #3 Skrevet 31. mai 2011 Ring til NAV ja.... De er flinke å hjelpe:) Men du har ikke krav på gradert uttak. Det må avtales med begge arbeidsgiverene deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå