Gå til innhold

Hvor lang tid før man får svar på en jobbsøknad?

Anbefalte innlegg

Har nå ventet på svar i ca 6 uker.. (nøyaktig 6 uker siden fristen gikk ut). Nå skal det sies at det var jo noen dager med påske i mellom der, men hvor lang tid kan det/bruker det å ta før man får vite noe?

Det stod ikke noe om hvor fort de trengte folk eller fra når stillingen var.

Fortsetter under...

Det er ikke så viktig for meg om jeg får den jobben, da jeg har søkt på noen andre som er mer spennende og passende for meg, men lurer liksom likevel :P

Mannen min påstår at det kan ta lang tid og at jeg må smøre meg med tålmodighet, men for min del føler jeg meg ganske sikker på at jeg ikke får høre noe.. evnt at jeg får ett brev om at jeg ikke har fått etterhvert :P

Men noen her som har blitt kalt inn til intervju da, som kan svare på hvor lang tid etter søknadsfristen at de har hørt noe?

Og er det alltid at man blir innkalt til intervju, kan man få jobben uten det? :P hehe.. mye man skal lure på..

Og ja, det er lenge siden jeg har jobbet nå, vært hjemme med barn non år, og før den tid var jeg veldig heldig med de jobbene jeg fikk.

Noen svarer aldri. Mange forventer at man selv ringer og spør. Vet også tilfeller der de ikke har opplyst om hvor fort de trengte folk eller fra når stillingen var, som du sa, rett og slett for å se hvor frampå folk var. De som ikke engang tok kontakt og spurte var ikke aktuell for jobben og ble automatisk forkastet i søknadsbunken og ikke vurdert for videre interview runder. Kanskje dette som er praksis der du søkte også?

Jeg søkte på en stilling i kommunen med søknadsfrist 29.april, i dag fikk jeg beskjed om at søknaden var mottatt... over 4 uker! Så sto det videre at selve behandlingen av søknadene skulle ta til i uke 24. Så i kommunen er det absolutt mulig at det tar laaaang tid ;-)

Annonse

ok. så kort oppsummert så burde jeg ha hørt noe nå hvis jeg var aktuell for jobben.. og at det er mulig de "tester" meg..

Jeg kommer ikke til å ta kontakt fordi jeg som sagt har andre jobber i kikkerten.. men lurte egentlig bare på når jeg kunne forvente å høre noe fra de andre jobbene jeg har søkt..

men da vet jeg at jeg selv kan ta kontakt etter en stund.. men hvor lenge bør jeg vente?

Den ene jeg har søkt på, gikk søknadsfristen ut for ca 1 uke siden, når bør jeg kontakte dem, par uker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...