Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Og hva har dere valgt av Jim og Max? Lurer litt på om Jim høres litt "harry"ut i manges ører,- men samtidig mistenker jeg at de tradisjonelle "harry-navnene" snart vil byttes ut med nye. Kanskje til de som befinner seg på navnetoppen i dag??

Ønsker oss et kort, rett-frem-navn uten "ettersmak" (synes det er så mange dillete guttenavn i dag)

Takknemlig for alle som gidder svare ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143284792-assosieres-jim-med-et-engelsk-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hercule Poirot

Jim er superharry, og unnskyld; grusomt i mine ører.

Max er kun en forstavelse til et navn og egner seg kun som kallenavn. Navnet er Maximillian og det egner seg hvis man har keiserlige ambisjoner, men det er det vel ikke så mange som har....

Nei, jeg synes du skal tenke nytt!

Max is much better in my opinion. Jim is okay, but not as a name in itself unless its a nickname for James, which is much nicer. The problem with these names (as with most english based names) is that (really, no offense) the way they are pronounced in Norwegian absolutely butchers them. So, based on pronunciation, Max is a much nicer choice in my opinion :)

Annonse

Max! Jeg liker navnet. Det er i dag et selvstendigt navn på lik linje med Nora og bunker av andre navn som opprindelig var forkortelser av lange navn.

Jim, vel, det er ikke stygt men jeg kjenner kun en og han har vært i fengsel så har ikke det beste forhold til navnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...