Gå til innhold

Costamummy....gir du turtips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Costamummy

Vi skal på tur til området ditt neste uke, nærmere bestemt Mijas Costa. Ser at været er ustabilt hos deg og, men håper på sol og varme neste uke :) Storfamilien på tur, innbefattet to småtroll, en på tre år og en på tre mnd. Hvordan kler du Mini hos deg for tiden?

Er det kaldt om kveldene slik at vi alle mann trenger jakker og langbukser?

Badevær for treåringen?

Supert om du har tid til å svare

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :)

jo her er det kokvarmt for tiden, mini sover i bare bleia og spreller naken hele dagen. Har hatt 30 gr i skyggen idag og de siste dagene har det vært veldig fuktig og klamt.

Han har shorts og t shirt på seg når vi skal ut eller bare en body uten armer også har jeg en gulpeklut, sånn stor en til å legge over han når han sover i vogna i tilfelle trekk. Også har jeg solskjerm på vogna så det ikke kommer noe sol på han.

Jeg har ikke brukt jakke på lenge, men en liten cardigan kan du jo ha med. Lange bukser på kvelden er sikkert ok, men ikke et must.

Vi sover med laken nå, dvs uten laken mesteparten av natta og med vinduene på vidt gap.

Var på stranda i helga og da badet det masse folk og unger.

Kos dere masse på ferie i mitt området :D og bare spør i vei hvis det er noe mere

Skrevet

herregud så misunnelig jeg blir!!! Men tør ikke å dra til utlandet med en toåring og en på 4,5 mnd. Må nok vente noen år. :)

Skrevet

Hei

Tusen takk for svar :)

Ble såå letta da du sa det var god temp. Værmeldingene har variert, men nå ser det bra ut- hurra.

Har vært vanskelig å "se for seg" hvor varmt 18-20 grader er nå når det har vært surt og kaldt her hjemme. Godt å få tips!!

(og så ble jeg, som feriegeneral, litt roligere når ferieværet er reddet ;)

Vet du noe om Mijas Costa?

Ser vel i ettertid at det er fryktelig lite, omtrent et veikryss ;), men satser på at det har det vi trenger: ro, avslapning, mat og strand....?

Sikkert ikke vanskelig å komme seg til Malaga eller Marbella (eller andre byer i nærheten) om trangen skulle bli for stor.

Storfamilien som reiser sammen, så vi er i forskjellig alder og med forskjellig behov.

Mrs Bad: Hva er dere redd for?

Skrevet

mijas costa er betegnelsen fra calahonda og opp mot fuengirola vil jeg si. Hva heter stedet dere skal til, så kan jeg fortelle mere :)

Kan nevne at du har zoologisk have midt i fuengirola som er populært, de har også åpent på kvelden. Den er ikke så stor men spesiell siden den ligger midt i byen som en oase :)

http://www.bioparcfuengirola.es/en

Så har du vannland i fuengirola, ligger langs veien når dere kommer fra Malaga, så det får du nok øye på.

I benalmadena har du sea life, Selwo Marina http://www.visitsealife.com/Benalmadena/en/

I benalmadena ligger også tivoli world.

I Estepona har vi safaripark som er kjempefin http://www.selwo.es/english/index.php

I Estepoan er strandpromenaden også veldig fin og stor med masse lekeplasser langs den+masse gode tapas restauranter og cafeer.

Strendene rundt calahonda og litt mot marbella er kjempefine, ellers er det en kjempefin barnevennlig strand i Estepona

http://mamma-i-eksil.blogspot.com/2011/05/her-holder-vi-til.html

Anbefaler delfinsafari. Vi har tatt en fra Estepona mange ganger også har jeg tatt en fra Gibraltar en gang. Hvis dere vil være garantert å se delfiner, så ta den fra Gibraltar, men vi har vært så heldige å se hver gang vi har dratt fra estepona også.

Men fortell meg hvor dere skal eksakt, så kan jeg si mere :)

Kankje jeg burde gi ut en reiseguide :D

Skrevet

Åååå... jeg vil også på delfinsafari!!! God tur til Spania!

Skrevet

Tør er kanskje feil ord. Jeg orker ikke rett å slett. Dra med to små til utlandet er nok ikke så aktuelt. Med en trass toåring er ikke akkurat ting så enkelt for tida.

Satser heller på å dra om noen år når barna har begynt på barneskolen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...