Gå til innhold

Tips og råd ja takk (Herpes)

Anbefalte innlegg

Jeg fikk konstatert herpes, og sitter nå og grubler på hvordan jeg skal fortelle dette til kjæresten min, vi har vært sammen i 2mnd nå og ikke akkurat dette man vil høre etter 2mnd.

Hvordan skal jeg få fortalt dette på en mest skånsom måte? Livredd for og miste ham pga noe som dette.

Men jeg må jo si det uansett, så får han gjøre som han vil.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143284709-tips-og-r%C3%A5d-ja-takk-herpes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg veldig godt. Ikke noe gøy det der.

Men du, tror du ikke at det er han som har smittet deg da? Hvis du ikke har merket noe til det før nå nylig vil det være stor sjanse for at det kom fra han. Han kan jo ha det uten at han vet det.

Ønsker deg lykke til!

Jeg fikk påvist herpes etter bare noen mnd sammen med min kjæreste..jeg var som deg livredd for å fortelle ham det og da jeg gjorde det var jeg først tøff, men begynte så å gråte..han tok meg inn i armene sine og trøstet meg og sa at det ikke betydde noen ting for ham..jeg var da overlykkelig og om mulig enda mer forelsket i ham..vi er nå forlovet og har et barn sammen :) :) Ærlighet varer lengst :) Og herpes kan man ha latent i kroppen uten å vite om det..det går helt fint å leve med :)

• 4 uker senere...

Hvordan gikk det med deg?

Er selv i den situasjonen at jeg kommer til å måtte fortelle det til en fremtidig kjæreste så det er interessant å vite hvordan andre har gått frem og hva reaksjonene ble.

Håper det har gått fint :-)

Jeg ble smittet av en ons en gang i tiden.. :/

Utbruddet var helt forjævlig vondt,jeg hadde feber,kastet opp og hadde store sår i underlivet..

Men om du er "heldig" får du bare dette ene utbruddet og vil ikke bli mer plaget av det selv om du alltid vil ha sykdommen i kroppen..

Den smitter bare ved utbrudd.. Phu.. :P

Sannsynligheten for at det er han som har smittet deg er stor,så du bør derfor snakke med han om det slik at han også får testet seg!!

http://www.lommelegen.no/819411/om-herpes

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1083&Itemid=62

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=6861&catid=183&Itemid=62

Anbefaler deg å spesielt lese den siste artikkelen der.. Det er ganske viktig å informere nye sexpartnere om slike ting.. Ihvertfall om man ikke bruker kondom..

Lykke til!! :)

Det gikk forsovet ganske bra og fortelle dette til kjæresten, vi er fremdeles kjærester og han tok det ganske bra, jeg fortalte han bare som det var at jeg var hos legen med det såret som jeg hadde snakket om til han dagen før og at det var herpes, han ble veldig stille og sa ikke mye spesielt den kvelden eller dagen etter.. Dette er jo 1mnd siden og vi har enda ikke tørt og hatt sex igjen.. Men jeg fikk et nytt utbrudd igjen når mensturasjonen kom:( Puh, håper ikke dette skal skje hver mnd, da blir jeg gææær`n.. men er heldigvis ikke vondt mer, det siste nå var kun et lite sår på str med knappnålshode.. Vi har kjøpt kondomer men som sagt så har vi ikke helt tørt og prøve enda.. Men jeg klarer liksom ikke få han til og skjønne at det KUN smitter ved utbrudd, han gir seg liksom ikke på det at det kan smitte fordet og han mener til og med at det kan smitte selv om vi bruker kondom, etter noe han leste på nettet... Så som dere skjønner veldig lite sex her! men jeg skal gi han oralsex og runke han! men jeg får ingenting.. kjenner at dette begynner og irritere meg litt etter 1mnd siden jeg fikk påvist herpes..

Han bestilte time for og få sjekket seg hos legen, men dem tok visst ikke sånne prøver, da måtte han bare vente til han evt fikk utbrudd! WTF??

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...