Gå til innhold

Redd for tvillinger... Fikk to fryse egg innsatt, erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk to fryse egg innsatt på Hausken for litt siden. Hadde tenkt at jeg "bare" ville ha inn ett, men begge eggene overlevde opptining og jeg ble anbefalt å få satt inn begge, for å bedre sjansen for svangerskap.

statisitkken jeg fikk var: 30 prosent sjans for graviditet og deretter 10 prosent sjans for tvillinger, så egentlig lien risiko...

Men, etter han satte inn eggene våre så sa han at jeg hadde rimelig stor sjangs for graviditet fordi, eggene var like flotte som da jeg ble gravid sist, (da de ble frøse ned), vanligvis så man at noen celler hadde fått litt skade ved frysing, men begge eggene våre var like fin som fersk! I statistikken med 30 prosent, var det kvinner som aldri hadde vært gravid, og det har jo jeg, så derfor hadde jeg rimelig bra sjans igjen. Hjelp tenkte jeg, skal bare se på at begge fester seg...

Jeg er nå egentlig ganske redd vi får mer enn vi klarer å håndtere... vi har en baby på 8 mnd, en gutt på 7 år og et fosterbarn på 6 år. Jeg er evig takknemlig de barna vi har og de vi måtte få, men akkurat nå føler jeg panikk...

Vil høre fra dere som har fått satt in to fryse egg og hvordan det gikk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal teste for graviditet 7 juni

Skrevet

Heisann :)

Jeg har lite erfaringer med fryseforsøk. I hvertfall når det gjelder pos. utfall. Har hatt to fryseforsøk før, men de var neg.

Vi var også hos Hausken for litt siden og satte inn 2 fryseegg. Og jeg for min del, hadde blitt veldig glad om begge hadde festa seg.

Ser dere har 3 barn fra før, så jeg kan jo skjønne at det kan virke skremmende med 2 til. Men, som jeg ofte sier: alt går! Selv om det ikke alltid kan se sånn ut.

Vi har "bare" en gutt (4) fra før, så om begge eggene hadde festa seg hadde jeg blitt veldig glad.

Vi skal også ta testen 7.juni ;-)

Masse lykke til hvertfall, og måtte vi håpe at det er gullegg vi går og ruger på :)

Skrevet

Helt rett som du sier, alt går;)

Jeg setter utrolig pris på de barna vi har og de vi eventuelt måtte få! Men jeg har litt panikk om dagen, tror det snur fort til glede om underet skjer:) Sist ønsket vi oss to egg inn, men klinikken mente da det var for stor risk at begge festet seg. denne gang er risikoen betraktelig mindre, men det skjer:) Håper begge fester seg hos deg!! Det er svangerskapet jeg frykter mest med to, tror det blir tungt, spesielt når vi har en baby fra før! Vi har liksom innstillt oss på at vi er fornøyd i dag og om det blir en til blir det bonus, men to til, skremmer meg litt....

Skrevet

Hehe, nei du, nå er det for sent ;-) Gjort er gjort. Skulle det komme to så klarer dere det også.

Det er ikke stor sannsynlighet for å få tvillinger, så jeg synes du skal slappe av så godt du bare kan. Blir du gravid, og det er to spirer, så takler dere det - for det er vel ikke noe alternativ?

Dette går helt fint. Det er mange tvillingsvangerskap som forløper uten komplikasjoner.

Skrevet

Hei - ville berre sende ei helsing og sei at skulle det bli to har de så uendelig mykje å sjå fram til - noko du sikkert tenkjer sjølv òg;) Forstår at det kan virke litt mykje sidan de har tre, men ofte er det ikkje dobbelt arbeid med to og dei har berre så vanvittig mykje glede av kvarandre. Me fekk tvillingar etter to egg inn på ferskforsøk, og har etterpå fått ei lita frysefrøken etter eitt fryseegg inn, og syns nesten det er litt stusselig at veslefrøkena ikkje har ein tvilling, for gutta har det så vanvittig kjekt! Masse lukke til!

Klem

Skrevet

hallo!!!:)? e du her igjen du da..hehehe;) som mk73 sier...no e det for sent;)

men må si jeg syns dere er tøffe ja.....er ikke inne på tanken engang bare inne å sniker;)

går det bra ellers?

klem fra

Skrevet

Du må ikke være redd for tvillinger, tenk hvor heldige dere hadde vært? Tror de aller fleste her inne hadde vært overbegeistret dersom det skulle skje med dem :)

Venter selv to, vel og merke etter ferskegg, og ville ikke byttet det bort mot alt i verden! Har hatt et problemfritt svangerskap, og er straks i uke 35.

Lykke til :)

Skrevet

Ja jenter, er fullt klar over at det eventuelt blir et luksusproblem bekymring...:) Vet jo ennå ikke om jeg er gravid da...

Ja, hei tøysekoppen! Vi er i gang igjen vi, hadde jo to egg på frys som begge overlevde opptiningen.. Så nå ruger jeg for alller siste gang.. Litt blanete følelser, om vi skulle ha en til, så ville vi ha dem tett. Hadde ikke regnet med at begge eggene overlevde opptiningen, hadde håpt at et egg ville overleve, men hadde ingen forventniner.

blir spennede dette, har ikke tenkt å teste før dato dene gang:)

Skrevet

Ja, da er det to streker på testen, snakk om råflaks. Vi får visst i pose og sekk:)

Skrevet

Gratulerer! Kjempespennende! :-) Når får dere ultralyd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...