Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #1 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg er ikke en av de som mener man skal blakke seg for å dra i et bryllup. Men om brudeparet har bryllupet på sitt hjemsted og har ingen krav til antrekk, så synes jeg argumentet om at reiseveien er lang ol. er tynne argumenter for å gi mindre gave. Tenk på hva brudeparet har brukt på DEG. I de fleste bryllup er dette småpenger. Da synes jeg heller man skal være ærlig om situasjonen eller kjøpe seg en billigere kjole for eksempel. Kanskje trenger man ikke en ny kjole en gang...? Situasjonen er selvfølgelig en helt annen hvis brudeparet vil at hele selskapet skal betale for en sydentur fordi se skal gifte seg i Hellas eller noe, eller at det er en bestemt kleskode. Smoking for eksempel. Men jeg synes de summene som er nevnt i noen tidligere innlegg her inne er helt vannvittig høye! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143284458-skal-lang-reisevei-og-kj%C3%B8p-av-kl%C3%A6r-g%C3%A5-utover-brudeparet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #2 Del Skrevet 31. mai 2011 tenk på hva brudeparet har brukt på deg Sorry men når man lager tl selskap går man vel ikke rundt å forventer at gjestene skal gi så og så mye i gave. Er ikke hele poenget at de skal være med å feire dagen ikke hva og hvor mye man får. Da jeg giftet meg visste jeg at mange av gjestene hadde lite penger så når de spurte hva vi ønsket oss sa vi bare ting som ikke kostet så mye allt fra to til 500kr og ga beskjed at mere en 500 fikk de ikke bruke og de overhode ikke trengte å kjøpe noe vi ble glad bare de dukket opp. Mye viktigere for oss at de hadde råd til å komme en at de kjøpte gave. Jeg vet godt hvordan det er å ha dårlig råd og hva våre utgifter kom på per jest aner jeg ikke for den tanken at jeg brukte penger på de har ikke engang slått meg. Jeg brukte penger på denfesten jeg ville ha jeg. Greit nok at det er litt dumt å komme med at jeg ga ikke gave for jeg måtte jo ha den kjolen til flere tusen kroner eller noe. Men reisepenger ja det er dyrt å reise. Og om valget er å bli hjemme og sende dyr gave eller komme og ha med en billig gave så må da vel jaggu en billig gave være bra nok Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143284458-skal-lang-reisevei-og-kj%C3%B8p-av-kl%C3%A6r-g%C3%A5-utover-brudeparet/#findComment-143284494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #3 Del Skrevet 31. mai 2011 Delvis enig, men ikke helt. Jeg vet godt selv også hvordan det er å ha dårlig råd, men la oss si at man vet om bryllupet et år i forveien. Da er det ikke mye å sette av en 50-lapp i mnd til en bensintank. Klær kan man få ordnet billig uansett. Som regel har man noe fra 17. mai eller jul:-) HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143284458-skal-lang-reisevei-og-kj%C3%B8p-av-kl%C3%A6r-g%C3%A5-utover-brudeparet/#findComment-143284534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #4 Del Skrevet 31. mai 2011 Om bryllupet er i hellas er det vel helt ok å takke nei om dere ikke har råd? Synes det høres sært ut å ha smoking som dresskode siden alle reiser langt. Har vært på 5 utenlandsturer i forbindelse med bryllup. Må si at flere av de turene kommer opp på "topplass" av gode ferieminner! vi har vært en venne gjeng som har reist sammen og hatt det kjempe kjekt! Og helt ærlig om du først spanderer på dere tur til syden, med familie, vil du virkelig merke om du bruker 100 eller 500 på bryllupsgave? Men det er sikkert helt ok om dere kjøper noe billigere og. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143284458-skal-lang-reisevei-og-kj%C3%B8p-av-kl%C3%A6r-g%C3%A5-utover-brudeparet/#findComment-143284633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå