Gå til innhold

Skikkelig skuffa etter UL!!

Anbefalte innlegg

Nei,det er faktisk ikke lov å bli skuffet når man har sett et friskt barn på ul. Det burde i hvert fall ikke være lov. Hadde det vært litt rettferdighet i verden hadde disse barna som skuffer mammaen sin sånn ved å ikke leve opp til hennes forventninger allerede før det er født heller komme til en ufrivillig barnløs som ville ha visst hvilken gave et friskt barn er. Og hva er dette argumentet med at man "forventer" det ene eller det andre og derfor er i sin fulle rett til å bli skuffet? Det er 50 % sjanse for at barnet er jente. Tilsvarende for gutt. Hva forventer man da? Babyer kan heller ikke bestilles til en bestemt dato. Herregud,enkelte bør skaffe seg litt perspektiv og realisme før de går hen og blir gravide.

Fortsetter under...

"vil jo gjerne ha jente og, men det blir liksom helt persolighetskræsj". Vennligst utdyp. Tror du jenta di blir født med en gitt persolighet på bakgrunn av sitt kjønn? Tror du alle jenter er like? Hvis ikke, hvordan kan du da forutsi at det blir kræsj?

Til dere som tror dette handler om å ønske seg kjønn, det er helt feil! Jeg føler fortsatt at det er en gutt, og klarer ikke helt tro på at det blir jente.. Og det kan det jo fortsatt være da det aldri er 100 % sikkert.. Derav personlighetskræsj, har jo følt det er en liten rakkergutt! Det med termin tenker jeg hvis jeg først blir satt i gang 14 dager på overtid som er grensa, da vil jeg være over 3 uker over tiden. Så det eg lurer på da e om det har konsekvenser. Som også skrevet lengre ned på tråden.

HI: Bare overse de slemme svarene du får, hev deg over disse tytekjerringene som bare vil rakke ned på andre.

Ingen av dine følelser er feil, de bare er, man får ikke styrt følelsene sine! Men man kan regulere reaksjonen da :)

Ungen er frisk, det er jo pri en. Ungen kommer ut uansett vei, det er jo flotters. Termin en uke fra eller til har lite og si det lange løp, men skjønner godt frustrasjonen din! Det ble mye omveltning på en time, kjønn var motsatt av det du trodde, termin var feil, og morkaken lå "feil". Ble mye på engang, dte skjønner jeg godt :)

Gi det noen dager, så roer det seg for deg også :) Lykke til i svangerskapet, dett går nok flott :)

Annonse

Her var det jommen mange som hadde spist sitroner i dag. Hun skriver jo til og med at hun er irrasjonell og hormonell. Selvfølgelig har man lov til å være skuffet hvis ting ikke ble som man så for seg.

Skal det være slik at man ikke har lov til å klage fordi det er noen som har det være så er det ikke mange som har lov til å klage på noe som helst.

Skjønner deg godt jeg. Jeg likte heller ikke å få flyttet termin med en uke med tanke på overtid. Nei, det er ikke alltid at babyen kommer når den er klar og det er faktisk en del babyer som dør i mors mage pga overtid.

Ang at det var en jente skjønner jeg at det var et "sjokk" hvis man har en guttefølelse. Med min første var jeg sikker på at det skulle bli jente fra første stund, og hadde jeg fått vite gutt hadde jeg ikke blitt skuffet men det hadde blitt helt feil. Ikke fordi jeg ikke ville ha gutt og var kjempeglad da nr 2 ble gutt, men fordi den lille jenta jeg var sikker på at var i magen plutselig ikke var den jeg var "blitt kjent med".

"selvfølgelig har man lov til å bli skuffet om ting ikke blir sånn man hadde sett for seg". Hvis man "ser for seg" et bestemt kjønn eller en bestemt termin i den grad at man blir skuffet om ikke virkeligheten innfrir, da er det noe helt vesentlig ved livet en ikke har forstått. Dere bør kanskje slutte å tillegge barna dere bærer på så mye personlighet at det blir traumatisk for dere om barna ikke innfrir til disse forventningene på ul. Så sparer dere dere selv for mange latterlige og flaue følelser. Grow up!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...