Zebra78 Skrevet 31. mai 2011 #1 Skrevet 31. mai 2011 Junior gulper enormt. Vi holder på å trene på å ta pupp, men enn så lenge får han MM på flaske. Noen som har erfaring med at gulpingen blir verre ved bruk av flaske versus bryst? Noen som har tips å dele?
Mammahjertet <3 Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 Hei. Hvor gammel er gutten din? Jeg regner med han blir jevnlig veid på helsestasjonen og at du får gode råd der? Jeg har mye erfaring med gulping. Jenta mi gulpa ørten ganger for dag helt frem til hun var rundt 8 måneder gammel. Og det er mye lenger enn "vanlig". Ofte slutter babyene med den verste gulpingen når de er 2-3 måneder. Gjerne er det lukkemuskelen som er umoden hos de små som gjør at de gulper nesten uansett hva en gjør. Men noen tips hjelper. For eksempel det med å rape de ofte. Det er kjempeviktig. Hvis du gir han fra begge puppene kan du gjerne rape han mellom hver pupp og ikke vente helt til han er ferdig å spise fra begge. Pass også på at han har godt sugetak og ikke luft slipper inn munnviken. Det vil du høre hvis det skjer. Prøv deg frem med forskjellige ammestillinger. Etter han har spist så kan du holde han i litt oppreist posisjon uten å legge trykk på magen hans. Gjerne hold han slik i minst et kvarters tid før du legger han ned. Gulper han på natta kan du heve hodeenden på sengen hans litt. Det kan hjelpe noe. Når det gjelder pupp versus flaske så kan jeg ikke komme med noe der siden jeg har brukt 99% pupp. Hold ut. Det blir bedre!
Zebra78 Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2011 Han er bare noen uker og prematur, så derfor trening på å ta pupp. Da tar jeg det som et lite håp om at ting bedrer seg både når han tar puppen (slutter med flaske) og at lukkemuskelen får utviklet seg litt mer:) Litt slitsomt slik det er nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå