Gå til innhold

Sover dere på magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje litt dumt spørsmål, men er d flere som sover på magen? Jeg er 32 uker på vei idag og sover fremdeles sånn halvveis på magen. Blir jo med d ene beinet ut til siden så blir litt mer sånn på siden-magen. Noen ganger kan jg ikke ligge sånn da, kommer ann på hvordan babyen ligger i magen.

SÅ, her er spørsmålet; vet folk sier d ikke er farlig så lenge d ikke er vondt for mor, men stemmer dette 100%? Får forferdelig vondt av snuppa i magen, ho må jo bli rimelig skvist inni der!! Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sover likt som deg.. er i uke 39, det går helt fint.. jordmor sa til meg at jeg kunne sove på magen så lenge jeg ville det skader ikke baby :)

Skrevet

Godt å høre! :) Da fortsetter jeg bare med d uten å ha dårlig samvittighet! :)

Skrevet

Jeg sover også slik som deg. På siden/magen hehe. Baby blir liksom bare litt dytta opp. Ligger ikke på selve babyen liksom:)

Skrevet

Samme som deg - ligger på magen, men med det ene benet ut til siden. Sover normalt sett ALLTID på magen, så jeg har hatt skikkelig problemer med å få skikkelig søvn mot slutten av disse to siste svangerskapene, fordi magen har vært såpass stor at jeg ikke kan ligge flatt på magen. Med eldstemann lå jeg faktisk på magen gjennom hele svangerskapet (ja, hadde veeeldig liten mage da!), men både denne og forrige gang måtte jeg bite i gresset og legge meg over sånn halvveis på siden, slik du beskriver, noen mnd ut i svangerskapet.. ;-)

Det er forøvrig ingen fare forbundet med å ligge slik, nei. Dersom det er komfortabelt for deg, så er det bare å ligge som du vil. Babyen "sier" fort nok fra i form av spark og sprell, dersom h*n ikke er fornøyd!! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...