Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest stårma
Skrevet

Har hatt veldig ømme og stive ledd i fingrene om morgenen når jeg våkner de siste dagene, og fingrene kjennes også hovne/tykke ut og er kraftløse. Kjennes litt som om huden på fingrene er for trang samtidig som det gjør vondt i selve leddene i fingrene og inni hendene, verker på en måte. I natt var det så ille at jeg våknet av at det gjorde vondt, fikk sovet litt igjen etter å ha ristet på hendene og beveget de litt osv. Det bedrer seg utover dagen, men det går aldri helt bort. Er dette vanlig å ha når man er gravid? Har litt vann i kroppen og har litt høyt blodtrykk, men dette burde vel ikke påvirke leddene i fingrene? Føles som om det er selve leddene i fingrene som er ømme og stive. Er 32 uker på vei.

Fortsetter under...

Skrevet

Dette innlegget kunne jeg nesten ha skrevet selv. Jeg har akkurat samme problemet. Det har vart noen uker, jeg er 36 uker nå. Det føles som om det midterste leddet på fingrene er skikkelig stivt og ømt. Verst om natta og om morgenen og gjør ekstra vondt når jeg knyter sammen hånden. Etter å ha gjort det noen ganger så er det mye bedre.

Jeg er bare bittelitt hoven i fingrene så syns det er rart at det skal gjøre sååå vondt. Har dessuten hatt stive og ømme fingerledd de dagene jeg ikke har vært hoven også.

Noen som har greie på dette? Hadde en periode samme følelse i føttene når jeg sto opp om natten for å gå på do. Da gjorde det vondt å tråkke ned på putene under føttene. Var også småhoven i føttene da. De fotsmertene har gått over nå, selv om jeg er litt småhoven i føttene innimellom... Rart det lissom bare er fingrene det gjør vondt i.

Skrevet

Har det samme problemet her også og har hatt det en uke eller to nå. Er i uke 33 selv.

Våkner med helt stive og numne fingre om morgenen. Og kan få stive fingre når jeg går tur og hendene bare henger rett ned, liksom.

Hos meg er det nok vann. Ser sånn ut. Selv om jeg fortsatt "bare" har 1 i ødem. Og det forsvinner så fort jeg kommer på jobb og begynner å aktivisere hendene. (Eller er hjemme og begynner å gjøre noe.) Så det er altså mest når hendene henger ned loddrett eller ligger helt i ro.

Aner jo ikke om aktivitet hjelper på andre, men det hjelper på meg! :-)

Skrevet

Sliter med samme greia selv... Våkner flere ganger om natten pga dette. Det sprenger på, fingrene er "stive" og vonde å bøye... Litt små-tjukke til å bli knyttet til en neve.... Spurte legen om dette.... Alt hun sa var "Det er normalt nå i slutten av svangerskapet, dette er pga blod- og vannmengden i kroppen har økt" ................... Er selv i uke 38...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...